Uusi EEG-osatutkimuksen ikäpiste starttaa kesällä

FinnBrain-tutkimuksen EEG-tiimi on saanut keväällä lisävahvistusta ja uusi kolmevuotiaiden lasten ikäpiste käynnistyy kesäkuussa 2016. Osa perheistä pääsee mittauskäynnille FinnBrain-tutkimuksen tutkimustiloihin Teutorille ja luvassa on mm. tunnepitoisten äänistimulusten kuuntelua aivosähkökäyrä- eli EEG-mittauksen aikana. Osalle lapsista äänimaailma on tuttu jo synnytysvuodeosaston mittauksista.

EEG-tiimissä toimivat tällä hetkellä kaksi väitöskirjatyöntekijää, Maria ja Ambika, sekä lääketieteen opiskelija Anna, joka on perheisiin yhteydessä tutkimuksen tiimoilta. Lisäksi vanhempana tutkijana toimii dosentti Minna Huotilainen, jolla on pitkäaikainen kokemus lasten EEG-mittauksista.

Lämpimästi tervetuloa kolmevuotiaiden EEG-käynnille!

LK, väitöskirjatutkija, Maria Keskinen

BLOGI_EEGtiimi

Ny ålderskontroll i EEG delstudien startar i sommar

EEG-teamet av FinnBrain studien har fått tilläggspersonal nu på våren och en ny ålderskontroll för treåringar börjar i juni 2016. Familjen är välkommen på mätningsbesök till FinnBrains studieutrymme i Teutori och barnet kommer att lyssna på olika känslomässigt laddade ljud som spelas under EEG-mätningen. En del av barnen har lyssnat på samma stimuli redan som nyfödd på BB-avdelningen i Åbo universitetscentralsjukhus.

EEG-teamet omfattar två doktorander, Maria och Ambika, samt läkarstudent Anna, som kommer att ta kontakt med familjerna. Samt som äldre forskare i teamet fungerar docent Minna Huotilainen som har långvarig erfarenhet av EEG-mätningar av små barn.

Varmt välkomna till treåringarnas EEG-besök!

doktorand, Maria Keskinen