CFP: Bioetiikan symposium perustutkinto-opiskelijoille

Bioetiikan symposium perustutkinto-opiskelijoille 25.3.2016

Unesco Chair in Bioethics Suomen yksikkö järjestää yhteistyössä Turun yliopiston filosofian oppiaineen kanssa bioetiikan symposiumin perustutkinto-opiskelijoille. Opiskelijoiden opiskelijoille järjestämä symposium järjestetään Turun yliopistolla maaliskuussa ensimmäistä kertaa. Se on erinomainen tilaisuus bioetiikasta kiinnostuneille filosofian ja muiden oppiaineiden opiskelijoille tulla esittelemään omaa tutkimusta ja saada kokemusta tieteellisen esitelmän pitämisestä sekä henkilökohtaista palautetta.

Esitelmissä voidaan käsitellä kaikenlaisia bioeettisiä kysymyksiä, muun muassa seuraavia aiheita:
– lääkärinetiikka
– lääke-ja biotieteiden tutkimusetiikka
– geenimuuntelun etiikka
– kantasolututkimuksen etiikka
– eläinetiikka
– terveydenhuollon priorisointikysymykset
– uusien bioteknologioiden etiikka
– eutanasia
– ihmisen parantelu
– neuroetiikka

Symposium järjestetään perjantaina 25.3.2016. Siihen tulee ilmoittautua 31.1.2016 mennessä. Kerro ilmoittautuessasi, mitä opiskelet ja missä, sekä yhteystietosi. Liitä ilmoittautumiseen esitelmäsi alustava otsikko sekä lyhyt, 100-300 sanan mittainen kuvaus esitelmäsi aiheesta. Lähetä ilmoittautumisesi sähköpostitse osoitteeseen polaris.koi@utu.fi. Esitelmien pituus on noin 20 minuuttia, minkä jälkeen on varattu aikaa keskustelulle.

Turun yliopistossa filosofiaa opiskelevat voivat saada osallistumisesta ja esitelmän pitämisestä korvaavuuden kurssiin A6 Käytännöllinen etiikka tai 2 op syventäviin opintoihin. Muiden yliopistojen ja oppiaineiden opiskelijat voivat neuvotella korvaavuuksista omissa oppiaineissaan. Mikäli oppiaineessasi on käytössä luentopassi, voit saada läsnäolosta luentopassimerkinnän.

Lisätietoja opiskelijasymposiumista antaa Unesco Chair in Bioethicsin Suomen johtokunnan opiskelijajäsen, VTM Polaris Koi, polaris.koi@utu.fi

Tapahtuma Facebookissa.