Osaava Verme

Verme-mentorien aluetapaamiset: syksyllä 18.11.2016 sekä keväällä 12.5.2017
Aluetapaamiset kokoavat yhteen Satakunnan ja Varsinais-Suomen alueen mentorit keskustelemaan ajankohtaisista aiheista, syventämään verme-osaamistaan ja saamaan tukea verme-mentorin tehtäväänsä.

Kevään 2017 seminaari
Kevätseminaari “Pässit työyhteisössä” toteutettiin pienellä mentori-opettajien joukolla Eurajoella 12.5.2017. Päivän aikana jaettiin mentorointikokemuksia, pohdittiin mentorin roolia sekä laajennettiin pedagogista näkökulmaa ja kehitettiin erilaisia työskentelytapoja yhdessä työnohjaaja Tuulevi Larrin, kuvataideopettaja Maija Eskon, yliopisto-opettaja Anu Tenhusen sekä mielenmaisemanhoitajien, Urmaksen, Herkon, Åskan ja Ension kanssa.

Syksyn 2016 seminaari

18.11.2016 kokoonnuimme jälleen pienellä verme-mentorien ja rehtorien joukolla perinteikkääseen syksyn verme-tapaamiseemme Kaarinan Tuorlaan. Päivän aikana keskustelimme mm. asiantuntija Saara-Leena Kauniston johdolla mentoroinnin hyvistä käytännöistä, saimme uusia kokemuksia ja ideoita vermeilyyn, vaihdoimme kuulumisia sekä keskustelimme ajankohtaisista asioista. Esite

kuva2 kuva3 kuva1

Vermeillen -seminaarit valmistuville opiskelijoille opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikkö, 27.9. ja 4.10.2016:

• Opettajankoulutuslaitoksen kouluttajia sekä valmistuvia opettajaopiskelijoita tutustutettiin vertaisryhmämentorointiin järjestämällä heille kaksi yhteisseminaaria, joissa kouluttajina toimivat aikaisemmin koulutetut mentorit Kirsti Hanhela (Porin koulutoimi) ja Jari Eerikäinen (Eurajoen koulutoimi).
    Tilaisuuteen osallistui myös mentoroinnista ja työelämäyhteistyöstä kiinnostuneita konkariopettajia ja opetusharjoittelun ohjaajia,  joilla on kokemusta siirtymävaiheen yhteistyöstä ja kiinnostusta työelämäyhteistyön edelleen kehittämiseen.

Yhteistyön tiivistäminen koulutuksen järjestäjien kanssa kevät 2016-kevät 2017

Varhaiskasvatuksen Verme (OPH)