Hae Kestävän kehityksen koulutusohjelmaan KEKOON

Haluatko olla osa ratkaisua?

Haetko opintoihisi lisää työelämärelevanssia?

Haku Kestävän kehityksen koulutusohjelmaan (sivuainekokonaisuus) on avoinna 16.5. – 5.9. 2024.

Kestävä kehitys on kattokäsite, jonka piirissä ratkaistaan planeettamme polttavimpia haasteita: ilmastonmuutosta, luontokatoa, tuotannon ja kulutuksen mukanaan tuomia ongelmia, etelän ja pohjoisen välistä epätasa-arvoa, ihmisten ja muunlajisten eläinten oikeuksia. Näihin kytkeytyvät globaalit trendit, kuten digitalisaatio, teknologian kehitys ja pandemiat. Kestävän kehityksen haasteiden ratkaisemiseksi tarvitaan sekä yksilöllistä rohkeutta ja osaamista että yhteistyökykyä. Kestävän kehityksen koulutusohjelma KEKO on Turun yliopiston kaikkien tiedekuntien opiskelijoille tarjottava ainutlaatuinen mahdollisuus hankkia 25 opintopistettä tiedollisia ja taidollisia valmiuksia kestävyyshaasteiden parissa työskentelyyn.

KEKO koostuu lukuvuoden mittaisesta tiimityökurssista (10 op) sekä valinnaisista kursseista (15 op).

Syksyn 2024 kurssi alkaa 12.9.

KEKOn tiimityökurssi tarjoaa rautaisannoksen tärkeitä ja ajankohtaisia tutkimus- ja työelämävalmiuksia. Yliopistosta valmistuneet maisterit tarvitsevat arvionsa mukaan esimerkiksi kykyä omaksua uutta, organisointi-, yhteistyö-, neuvottelu- tiedonhankinta- ja ongelmanratkaisutaitoja sekä kykyä toimia tieteidenvälisissä ryhmissä. KEKOssa nämä taidot opitaan työskentelemällä lukuvuoden ajan samassa tiimissä muista tiedekunnista tulevien opiskelijoiden kanssa. Kestävä kehitys eri ulottuvuuksineen tulee kurssilla tutuksi luentojen, kirjallisuuden, yhteisten keskustelujen ja harjoitustöiden kautta.

KEKOon sisältyvät valinnaiset kurssit mahdollistavat monitieteisen opiskelun eri tiedekuntien tarjontaan nojautuen. Voit valita kestävän kehityksen eri puolia sivuavien valinnaisten kurssien listalta esimerkiksi ympäristöasioihin, tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden kysymyksiin, kulttuuriseen muutokseen, vuorovaikutukseen ja kulttuuriperinnön kysymyksiin, yhteiskuntaan ja vaikuttamiseen, vastuulliseen liiketoimintaan ja tulevaisuusajatteluun liittyviä kursseja. Voit räätälöidä juuri omaa kestävän kehityksen asiantuntijuuttasi tukevan kokonaisuuden eri tiedekuntien tarjonnasta sekä verkkopohjaisten kurssien valikoimasta.

KEKOon voivat hakea kaikkien Turun yliopiston tiedekuntien opiskelijat toisesta vuosikurssista alkaen.

Lisätietoja KEKOsta sekä linkki suomenkieliseen hakulomakkeeseen löytyy KEKOn nettisivuilta

Tervetuloa hakemaan unohtumattomalle matkalle kohti kestävämpää tulevaisuutta!

Sari Puustinen, KEKOn koordinaattori, sähköposti: keko@utu.fi