ON-hopsin päivitys ja laajentavat opinnot

Tämä asia kohdistuu kakkos- ja kolmosvuoden opiskelijoille, joilla on ON-tutkinto vielä kesken sekä muita vanhempia opiskelijoita, joilla niin ikään on ON-tutkinto vielä kesken siten, että oikeudenalojen perusteita on vielä suorittamatta. Mikäli sinulle ei ole päivitetty vielä uuden ON-tutkintorakenteen mukaista hopsia Peppiin, laita meille viestiä opolaw@utu.fi, niin hoidetaan asia kuntoon.

Olet tervetullut päivittämään ON-hopsisi opintoneuvojan ohjauksessa maanantaina 2.9. kello 12.15 luentosaliin CAL2 tai etänä Zoomiin keskiviikkona 18.9. kello 14.30. Zoom-linkki toimitettiin 21.8. sähköpostilla. Ilmoittautua ei tarvitse, voit vain tulla paikalle. Oma läppäri täytyy olla mukana.

ON-tutkinnonuudistuksesta voit katsoa tarkemmin intrasta, miten se vaikuttaa opintoihisi. ON-hopsin voit päivittää myös itsenäisesti. Voit järjestely-välilehdellä hinata hiirellä suorittamasi opinnot paikoilleen ja ylimääriset opinnot siirtää hopsin ulkopuolisiin opintoihin. Esimerkiksi siirrä Oikeudellisen ajattelun lähtökohdat 12 op uuden Oikeudellisen ajattelun lähtökohdat 11 op tilalle ja tämä uusi opintojakso hopsin alaosaan hopsin ulkopuolisiin opintoihin.

ON-hopsia ei tarvitse lähettää uudestaan hyväksyttäväksi, mikäli sinulla on jo hyväksytty-merkintä siitä rekisterissä. Rakenneuudistuksen myötä kenenkään ei tarvitse olla epätietoisuudessa sen suhteen, miten muutos vaikuttaa omaan hopsiin, joten ON-hopsin voi halutessaan lähettää uudelleen hyväksyttäväksi, merkintää rekisteriin ei tokikaan toistamiseen kirjata. Sähköpostia voi myös aina laittaa tai varata neuvonta-ajan.

Laajentavat opinnot tuli ON-tutkintoon kokonaan uutena kategoriana. Ennen vuotta 2024 opintonsa aloittaneilla laajentavien opintojen määrä määräytyy sen mukaan, miten paljon tutkinnon kaikille yhteisiä opintoja on suorittanut. Kannattaa katsoa ylempänä mainittu intrasivu. Ensimmäiset laajentavat alkavat heti alkusyksystä ja kursseille pitää muistaa ilmoittautua.​

Periodi I:

Empiirinen tutkimus (oikeustieteen metodit) Ilmoittautuminen päättyy 26.08.2024 23:59

International Law Thinking Scientifically Ilmoittautuminen päättyy 28.08.2024 23:59

Työehtosopimusjärjestelmä ja paikallinen sopiminen Ilmoittautuminen päättyy 28.08.2024 23:59

Kestävän yritystoiminnan oikeus Ilmoittautuminen päättynyt

Laajentavat opintojaksot arvioidaan asteikolla hyväksytty–hylätty. Opiskelijat eivät saa suorittaa, eikä osaksi tutkintoa hyväksytä enempää kuin tutkintoon vaadittavat laajentavat opintojaksot. Laajentaviin opintoihin voidaan valita vain opiskelijoita, joiden tulee suorittaa laajentavia opintoja osana ON-tutkintoa.