Länsi-Suomen syyttäjäalueen esittelytilaisuus 25.11.2024 kello 10.00

Länsi-Suomen syyttäjäalue järjestää oikeustieteen opiskelijoille esittelytilaisuuden 25.11.2024 kello 10.00-12.00. Esittely pidetään Calonian luentosalissa 2 ja Zoomissa. Tilaisuus on tarkoitettu oikeustieteen opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita syyttäjän urasta ja syyttäjälaitoksesta työnantajana.

Syyttäjälaitoksen tehtävänä on huolehtia rikosvastuun toteuttamisesta eli siitä, että rikoksesta seuraa lain tarkoittama seuraamus. Syyttäjälaitos koostuu valtakunnansyyttäjän toimistosta ja viidestä syyttäjäalueesta, jotka ovat Pohjois-, Itä-, Länsi- ja Etelä-Suomen sekä Ahvenanmaan syyttäjäalueet.

Syyttäjälaitos tarjoaa vuosittain kymmeniä harjoittelupaikkoja oikeustieteen opiskelijoille. Moni harjoittelija on valmistumisen jälkeen rekrytoitu syyttäjäksi. Tule kuulemaan lisää harjoittelu- ja uramahdollisuuksista Syyttäjälaitoksessa ja Länsi-Suomen syyttäjäalueella.