Lapset, nuoret ja kasvatus
Linkki zoomiin: https://utu.zoom.us/j/65814396815
Tilaisuudet järjestetään aina klo 16.00-17.30 samassa zoomissa.
Kevään 2025 ohjelma rakentuu vähitellen. Jos haluat varata alustusaikaa, ota yhteyttä: sara.sintonen[at]utu.fi
Kevään 2025 ohjelma:
14.1. Sara Sintonen: Metsä tyhjänä tilana. Yksi (orastava) näkökulma lasten ja metsän suhteisuuteen
28.1. Laura Tikka: Teachers’ Perspective on Circus Arts Higher Education / Sirkustaiteen korkeakoulutus opettajien näkökulmasta
11.2. Laura Korte & Lassi Korpela: Ratkaisukeskeinen ilmastokasvatus lautapelin avulla. Yhdessä oivaltamista ja kokeilemista
25.2. Työpaja: tutkija ja luova kirjoittaminen. Yhteisiä lyhyitä harjoituksia. Varaa kynä ja paperia! (Sara Sintonen)
11.3. Osallistujien oman tutkimuksen pohdiskelua: väitöskirjaprosessin ylä- ja alamäet.
25.3. Teija Koskela: Lukupiiri. Keskustellaan teoksesta Merlin Sheldrake: Näkymätön valtakunta
8.4. Petra Varttinen: Lasten esteettisestä toimijuudesta
22.4. Saija Tanhuanpää: Osallisuus esiopetuksessa
6.5. Maria Sula (Presentation in English)
Syksyn 2024 ohjelma:
27.8. Petra Varttinen alustaa aiheesta Lapsi esteettisenä toimijana varhaiskasvatuksen arki typistäjänä vai täynnä pieniä mahdollisuuksia kukoistukseen? sekä Minna Saarela pohtii söpöyden tematiikkaa
10.9. Virpi Väkkärä: Monilajisesta kasvatuksesta ja oppimisesta (siirretty lokakuulle)
24.9. Jenny Renlund: Embodying the trouble: insights from aesthetic encounters in a post-qualitative inquiry with children
8.10. Miia Perkola: Sanaton yhteys kasvatuksen kysymyksenä
22.10. Virpi Väkkärä: Monilajisesta kasvatuksesta ja oppimisesta
5.11. Marita Neitola & Johanna Kortessalo-Ainasoja: Kestävän kehityksen varhaiskasvatuksen malli
19.11. Maria Sula alustaa aiheesta Taideyllyttäjiä ja outouttajia: taiteilijan ja lasten yhteistekijyys päiväkodin taideprojektissa
3.12. Jenny Marttila alustaa aiheesta “Varhaiskasvatuksen opettajaopiskelijoiden mentalisaation ja vuorovaikutuksen tukeminen videoreflektiivisen työskentelyn avulla.”
17.12. Jenni Vartiainen (Helsingin yliopisto) alustaa otsikolla “Mitä silmät ei nää? Multimodaalisen vuorovaikutusanalyysin mahdollisuudet ja haasteet varhaiskasvatuksen pedagogiikan tutkimuksessa”.