Kas! Kasvatuksen ja koulutuksen maailmaa ihmettelemässä

Kas! -blogi on saanut alkunsa neljän kasvatustieteen tohtoriopiskelijan hersyvistä keskusteluista.

Syksyllä 2016 saimme vedettäväksemme tutkimuksellisen lukutaidon ja tieteellisen kirjoittamisen kurssin ensimmäisen vuoden opiskelijoille. Suunnittelupalavereissa keskustelua herätti tiedeviestintä, jonka koimme samaan aikaan sekä tärkeäksi että haastavaksi. Huomasimme, että meitä yhdisti sama toive: haluamme rohkaistua kommentoimaan kasvatustieteellisiä ilmiöitä ja viestimään tutkimuksistamme kiinnostavasti.

Näin virisi idea kasvatustieteellisiin ilmiöihin keskittyvästä Kas!-blogista, joka toimii väylänä esittää ja jäsentää ajatuksiamme meitä koskettavista aiheista yleistajuisessa muodossa.

Ytimekäs Kas! ilmentää ihmetystä ja intoa tutkimusalaamme kohtaan. Toivomme blogin tarjoavan kiinnostavaa pohdintaa ja keskustelun avauksia kasvatuksen ja koulutuksen ilmiöistä. Ihmetellään yhdessä!

Tervetuloa mukaan!

Terveisin, Kas!-blogin kirjoittajat