Tervehdys!

Moi! Tämän blogin takana on 5. vuoden opiskelija Turun yliopistosta, Minttu. HuK-tutkintoni sain pakettiin vuonna 2021 ja tällä hetkellä olen loppusuoralla kieliasiantuntijan maisteriohjelmassa. Erikoistumisalana minulla on ranskan kieli.

Kirjoitin tätä blogia osana yhteisöviestinnän harjoituskurssia, jolle osallistuin kevättalvella 2022. Syksyn 2022 olin vaihdossa Montréalissa Kanadassa, jossa opiskelin UQAM (Université du Québec à Montréal)-yliopistossa kansainvälistä viestintää. Opintoni ovat siis koostuneet monipuolisesti (ranskan) kielestä ja viestinnästä. Lisäksi olen suorittanut liiketoimintaosaamisen sekä työelämän ja henkilöstöasioiden opintokokonaisuudet: siispä minulla on hanskassa perustaitoja liittyen esimerkiksi markkinointiin, yrittämiseen, henkilöstöhallintoon ja työyhteisöviestintään.

Tällä hetkellä minulla on hakusessa harjoittelupaikka/ensimmäinen työpaikka ja toiveissani olisi löytää pesti innostavasta, kansainvälisestä työyhteisöstä viestinnän tehtävissä.

P.S. Olen suorittanut opintojeni aikana kaksi projektiharjoittelua: ensimmäisen tein vuonna 2020 @ranskaaturussa -instagram-sivun somevastaavana (työparin kanssa) ja toisen viime vuonna Goncourt-valinta kirjallisuusprojektin parissa. Jälkimmäisestä kokemuksesta kirjoitin opiskelukaverini kanssa artikkelin Hiiskuttua verkkolehteen.

Ollaan kuulolla! – Minttu