Laadukas pedagogiikka on avainasemassa Digivisio-hankkeen tavoiteskenaarion edistämisessä. Digipedagogiikan koulutukset auttavat korkeakoulujen henkilöstöä suunnittelemaan yhä laadukkaampia ja monipuolisempia sisältöjä jatkuville oppijoille Opin.fi-palveluun. Tutustu koulutuksiin ja vinkkeihin niiden hyödyntämisestä!

Digivisio elää niin kuin opettaa: tämän vuoden koulutukset on toteutettu modulaarisina sisältöinä jatkuvia oppijoita, eli tässä tapauksessa korkeakoulujen opetus- ja tukihenkilöstöä, ajatellen.

– Jatkuvat oppijat pyrkivät oppimaan työssään tarvitsemiaan tietoja ja taitoja työn ohella. Niinpä tämän vuoden digipedagogiikan koulutukset toteutettiin napakoina videoina ja podcasteina, joita voi hyödyntää sujuvasti arjessa ja työn ohessa. Koulutukset ja niiden osat ovat itsenäisiä kokonaisuuksia, joista jokainen voi koostaa itselleen sopivia opintoja, kertoo Digivision digipedagogiikan asiantuntija Satu Hakanurmi.

Koulutukset ovat saatavilla kokonaisuutena Avointen oppimateriaalien kirjastossa AOE.fi:ssä ja Digivision YouTube-kanavalla. Video- ja podcast-sisältöjen lisäksi koulutuksia tukevat etenemissuunnitelmat ja tehtävät, jotka löydät koulutuksen AOE.fi-sivulta.

Koulutukset ovat saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Videoista voi valita tekstityksen haluamallaan kielellä ja podcasteista on saatavilla tekstivastineet.

Lue lisää: https://digivisio2030.fi/digipedagogiikan-koulutukset-2024/