Opiskelija ottamassa ruokaa ruokalan linjastolta.

Kolme helmeä Turun opiskelijaravintoloiden kruunussa: Assarin ullakko, Pikku Maccis ja Bar Monttu

Turku on täynnä opiskelijoiden suosimia ravintoloita, jotka tarjoavat herkullista ruokaa, mukavaa ilmapiiriä ja edullisia hintoja. Assarin ullakko, Pikku Maccis ja Bar Monttu ovat kolme ravintolaa, jotka erottuvat joukosta ainutlaatuisella tarjonnallaan. Tässä blogikirjoituksessa tutustumme tarkemmin oman kokemukseni pohjalta kolmeen Turun opiskelijaravintolan helmeen. Uudet, tulevat ja vanhat opiskelijat, käykää tsekkaamassa!

Assarin ullakko

Assarin ullakko on viehättävä ravintola, joka sijaitsee vanhassa tehdasrakennuksessa. Se on tunnettu rennosta tunnelmastaan ja herkullisesta ruoastaan. Ravintolassa on tarjolla monipuolinen buffet-lounas, josta löydät vaihtuvia pääruokia, salaattipöydän ja makeita herkkuja. Assarin ullakon ruoka on laadukasta ja valmistetaan tuoreista lähituotteista. Ravintola tarjoaa myös teemallisia ruokailuiltoja, jotka tuovat lisämaustetta opiskelijaelämään. Assarin ullakko on paikka, jossa voit rentoutua ruokailun lomassa ja nauttia hyvästä seurasta.

Pikku Maccis

Pikku Maccis on opiskelijoiden keskuudessa suosittu opiskelijaravintola Turun keskustassa. Täältä löydät herkulliset hampurilaiset, ranskalaiset ja muut suosikkiruoat. Pikku Maccis tarjoaa vaihtoehtoja niin lihansyöjille kuin kasvisruokailijoillekin. Ravintolan annokset ovat reilun kokoisia ja täyttävät takuulla nälän. Hinnat ovat opiskelijaystävällisiä, joten Pikku Maccis on oiva paikka nauttia nopeaa ja herkullista ruokaa kiireisen opiskelupäivän lomassa. Ravintolan rento ilmapiiri ja ystävällinen palvelu tekevät vierailusta entistäkin mukavamman.

Bar Monttu

Bar Monttu on opiskelijoiden suosima baari ja ravintola Turun kauppakorkeakoulun tiloissa. Bar Monttu on Turun KY:n sielu. Tämä 1950-luvusta asti kuntalaisia viihdyttänyt juhlapaikka sijaitsee kauppakorkeakoulun kellarissa opiskelijaruokalan yhteydessä. Kuten muutkin opiskelijaravintolat, Bar Monttu tarjoaa herkullista ja edullista opiskelijalounasta. Annoskoot ovat tyydyttävät ja valikoima on monipuolinen. Ravintola on laajalti Turun kyltereiden suosima, mutta ovet ovat aina avoinna kaikille opiskelijoille. Yksi opiskelija ravintoloiden parhaista puolista ovatkin kohtaamiset eri tiedekunnissa ja kouluissa opiskelevien kavereiden ja tuttujen kanssa.

Kirjoittaja on vuoden 2022-2023 opiskelijalähettiläs, tutustu Matiakseen

Categories: opiskeluelämä