Kolme opiskelijaa pelaa pöytäjalkapalloa Turun kauppakorkeakoululla.

Opiskelijat luovat kauppiksen parhaat puolet

Turun kauppakorkeakoulu (TSE) on yksi Suomen johtavista kauppakorkeakouluista ja se tarjoaa opiskelijoilleen erinomaisen ympäristön kehittää akateemisia taitojaan ja verkostoitua muiden kanssa. Opiskelu ei ole kuitenkaan ainoa asia, johon TSE:n opiskelijat voivat keskittyä. TSE:llä on myös monia harrastusmahdollisuuksia, jotka auttavat opiskelijoita löytämään uusia ystäviä, kehittämään taitojaan ja pitämään hauskaa! Tässä blogikirjoituksessa tarkastellaan joitakin TSE:n harrastusmahdollisuuksia.

Liikunta

Liikunta on erinomainen tapa rentoutua ja pitää mieli ja keho terveenä. TSE:lla kuten muullakin Turun yliopistolla on monia liikuntamahdollisuuksia, kuten kuntosali, ryhmäliikuntatunnit ja erilaiset joukkuelajit. Opiskelijat voivat myös käyttää Kupittaalla sijaitsevaa urheilupuistoa, joka tarjoaa urheilumahdollisuuksia, kuten juoksuratoja, jalkapallokenttiä ja padelkenttiä.

TSE tarjoaa loistavia urheiluun erikoistuneita jaostoja aktiiveilleen. Mainittavaksi tulee tietenkin nostaa huikea jääkiekkojoukkueemme KY-Jets, jonka pelejä pääsee todella matalalla kynnyksellä seuraamaan ja aiemmalla harrastuneisuudella pääsee hyvällä tuurilla jäälle näiden konkareiden kanssa.

Muita liikunta-aktiviteetteja TSE:llä järjestää KY-sport. KY-Sport on TuKYn ikioma urheilujaosto, jonka järjestämiin enemmän tai vähemmän vakavamielisiin urheilutapahtumiin jokainen TuKYläinen on erittäin tervetullut.

Musikaalisuus

TSE:n opiskelijat voivat myös kehittää musikaalisia taitojaan osallistumalla TSE:n Cantus Mercurialis -kuoroon tai orkesteriin. TSE:n kuoro esiintyy säännöllisesti yliopiston tapahtumissa ja konserteissa, ja orkesteri tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden soittaa monenlaisia musiikkityylejä.

Itse olen onnekkaana päässyt nauttimaan speksiharrastuksen myötä taitavien soittajien ja laulajien aktiivisuudesta yhteisessä projektissamme. Speksi on interaktiivista opiskelijateatteria tanssijoineen ja bändeineen. Musikaalinen aspekti vie speksaamisen todellakin sille nextille levelille ja koen, että on hienoa päästä esiintymään heidän kanssaan. Tutustu TuKY-speksiin!

Yrittäjyys

TSE:n opiskelijat voivat myös kehittää yrittäjyystaitojaan osallistumalla yrittäjyysklubeihin ja -verkostoihin. Yrittäjyysklubit ovat opiskelijoiden aloitteesta perustettuja klubeja, joissa opiskelijat voivat kehittää liikeideoita ja saada mentorointia ja tukea yrittäjyyden aloittamisessa. TSE:n yrittäjyyden verkostot puolestaan ovat yhteistyössä eri yritysten kanssa, mikä tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden oppia ja verkostoitua yritysmaailmassa.

Jaostotoiminta

Turun kauppatieteiden ylioppilaat ry (TuKY) tarjoaa todella monipuolista jaostotoimintaa aktiiveilleen. Jaostoista voi lukea lisää TuKY:n verkkosivuilta ja jokaisella jaostolla on oma instagram-tili, josta voi mennä kurkkimaan toimintaa ja tulevia tapahtumia. Yksittäisen jaoston toimintaan on todella helppoa lähteä mukaan ja aktiiviset jaostolaiset ottavat aina uudet jäsenet ilolla mukaan toimintaan. Jaostotoiminnan parhaita puolia ovatkin kaverit ja yhteinen tekeminen.

Kirjoittaja on vuoden 2022-2023 opiskelijalähettiläs, tutustu Matiakseen