Kuvassa on sininen tausta ja siinä lukee mustalla rohakisun sana uudelle opiskelijalle.

Rohkaisun sana sinulle uusi opiskelija!

Moikka!

Orientaatioviikot ja opinnot alkavat ihan pian 🙂 Itse odotan tulevaa syksyä paljon monestakin syystä. Minulla on tiedossa tosi mielenkiintoisia kursseja ja kandivuosi alkaa. Odotan syksyä myös siitä syystä, että saan vetää haalarit jalkaan ja olla tuutori minun oppiaineen uusille opiskelijoille! Saan olla tiiviisti mukana orientaatioviikoilla ja pääsen tapaamaan samantien uudet MeMuTalaiset.

Jännittääkö sinua mahdollisesti orientaatioviikot ja opintojen alku?

Tai pohdituttaako sinua, että löydätkö uusia ystäviä?

Nuo fiilikset ovat täysin normaaleja ja ne vähän kuuluukin asiaan. Jännitys on tunne, jonka varmasti moni muukin tuntee, joten et ole olosi kanssa yksin. Haluankin rohkaista sinua kertomalla, että tulet ihan varmasti löytämään uusia ystäviä ja oppimaan kaikenlaista uutta muutenkin. Onneksi siellä on tuutorit teidän oloanne helpottamassa ja auttamassa kaiken kanssa. Tuutorien kanssa saat hengailla ja oppia tuntemaan niin heidät kuin sinun uudet kanssaopiskelijasi.

Orientaatioviikoilla tapahtuu paljon kaikenlaista ja ideana on, että uudet opiskelijat saataisiin mahdollisimman hyvin mukaan yliopistoelämään. Tuutorit ovat keksineet aktiviteetteja ja niihin kannattaa reippaalla ja ennakkoluulottomalla mielellä lähteä mukaan! Tapahtumien kautta tapaat paljon uusia ihmisiä ja pääset kärryille yliopiston tavoista ja järjestelmistä. Jos pohdit, että keitä nämä monesti mainitut tuutorit oikein ovat, niin suosittelen lukemaan Elisan kirjoittaman blogitekstin aiheesta. Tämän linkin kautta pääset lukemaan kirjoituksen.

Muistathan kuitenkin sen, että jos koet ettei tapahtumat yms. orientaatioviikkojen hulinat ole yhtään sinun juttusi, niin niihin ei ole pakko osallistua. Ei kannata niistä ottaa mitään stressiä.

Minun vinkit sinulle orientaatioviikoille ja tulevaan lukuvuoteen ovat nämä:

• Lähde reippaasti mukaan iloisella mielellä ja juttele mahdollisimman monen ihmisen kanssa. Sitä kautta löydät niitä samanhenkisiä ihmisiä ja tyyppejä, kenen kanssa on kiva viettää tulevat 5 vuotta!
  • Nauti! Orientaatioviikot menevät nopeasti ohi ja sitten alkaakin se opiskelu 🙂
  • Muista kysyä, jos jokin on epäselvää! Näin ollen sinua osataan auttaa ja ei tarvitse yksin kamppailla jonkin vaikean asian kanssa.