Students’ Blog Posts about Ethical Challenges in Online News and Social Media

What are the differences between journalistic and social media coverage? In their blog posts, students Ville Vehmanen, Franseska Lahdenranta, Hanna Nieminen, Milja Sorvari, and Fatma Sena Kale look at ethical challenges related to questionable or offensive social media content, biased reporting, and how social media and online news differed in their coverage of Black Friday. The blog posts have been produced as a part of the course Social Media, Ideologies, and Ethics in the United States at the University of Turku.

Miten journalistisen ja sosiaalisen median uutisointi eroavat toisistaan? Blogikirjoituksissaan opiskelijat Ville Vehmanen, Franseska Lahdenranta, Hanna Nieminen, Milja Sorvari ja Fatma Sena Kale pohtivat eettisiä haasteita liittyen kyseenalaiseen, loukkaavaan tai puolueelliseen sosiaalisen median sisältöön ja tarkastelevat, kuinka sosiaalisen median ja verkkouutisten tavat uutisoida Black Fridaysta erosivat toisistaan. Blogikirjoitukset on tehty osana Turun yliopiston Social Media, Ideologies, and Ethics in the United States –kurssia.