Seuraavan videon avulla voit saada uusia ideoita ja oivalluksia oman organisaatiosi kriisiviestinnän hallintaan.

Video yhteisön kriisiviestinnän hallinnasta

Videolla esiteltiin kolme vinkkiä kriisiviestinnän hallintaan, jotka olivat seuraavat:

  1. Luo toimiva, päivitetty kriisiviestintäsuunnitelma organisaatiollesi
  2. Tunnista mahdollisen mainekriisin synty ja syyt
  3. Jos leimahtaa, ota vastuu kriisistä ja kommunikoi sidosryhmille avoimesti

Videon tekemiseen oli varattu todella rajallinen aika, joten video on se, mihin alle 60 minuutin aikaraamissa pystyimme. Olisin kovasti halunnut vielä jälkeenpäin lisätä videoon vähintäänkin taustamusiikin, muttei se onnistunut millään ohjelmalla, mitä koetin ladata ja käyttää. iMoviella olisi varmaankin onnistunut, mutta ainakaan oma iPhoneni ei pystynyt videota pyörittämään, joten en silläkään päässyt videota muokkaamaan. Tässä esitetty on siis täysin alkuperäinen tunnilla aikaansaamamme väsäys. 🙂

—————-

Tämän harjoituksen jälkeen
• tiedän todella paljon lisää videon tekemisestä iMoviella. Olisi ollut kiva, jos harjoitukseen olisi ollut vielä enemmän aikaa ja olisi päässyt leikkimään editoinnin kanssa enemmänkin.
• ymmärrän tarkemmin, mistä kriisiviestinnässä on kysymys. Erityisesti Katleena Kortesuon artikkeli kohun leimahtamisesta oli loistava ja oivalsin sen lukemalla paljon.
• voin soveltaa oppimaani seuraavissa mahdollisissa videohaasteissa. En ole kaiken kaikkiaan tehnyt montaa videota elämäni aikana, muutamia työhaastatteluvideoita, jotka nekään eivät kovin luonnollisia esiintymistilanteita ole. Olen siis ehdottomasti valmis esimerkiksi yrittämään tehdä johonkin organisaatioon, jossa työskentelen myös videosisältöjä.
• Pohdin ja ymmärsin, että epämukavuusalueelle astuminenkin on joskus ihan virkistävää.