Osoita tukesi opiskelijoiden mielenilmaukselle!

Turun yliopiston sekä Åbo Akademin opiskelijat jatkavat 20.9. alkanutta valtaustaan yliopiston Aurum-rakennuksella. Opiskelijat vastustavat hallituksen suunnittelemia leikkauksia asumistukeen ja opintotukeen sekä kansainvälisten opiskelijoiden asemaa kurjistavaa rasistista maahanmuuttopolitiikkaa. Opiskelijat vastustavat myös lukukausimaksuja ja vaativat mielenterveyspalveluiden parantamista. Turun yliopiston ja Åbo Akademin johto ovat antaneet luvan mielenosoitukselle. Samanlaisia valtauksia on käynnissä muun muassa Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Lappeenrannassa ja Lahdessa.

Opiskelijat kaipaavat nyt myös yliopistojen henkilökunnan tukea. Pelkkä luvan antaminen mielenilmaukselle ei riitä, vaan yliopistoyhteisön on selkeästi asetuttava vaatimusten tueksi. Helsingin yliopistossa vastaavan adressin on allekirjoittanut yli 1000 henkilökunnan jäsentä.

Osoita tukesi mielenilmaukselle allekirjoittamalla adressi ja jakamalla se kollegoillesi! Linkki adressiin: https://www.adressit.com/utu_ja_aa_tyontekijat_leikkauksia_vastaan_1

*** Viestin välitti JUNecto ry:n hallitus ***