Turku Seminar 2014

ReImag-akatemiaprojektin tutkijatapaaminen

ma 18.8. klo 10.15 – 17 Turun yliopiston poliittisen historian tiloissa, Arwidssonink. 1 rakennus 11 (kampuskartalla rakennus T19)

Ohjelma (PDF)

10.15 Avaus / Kimmo Rentola

10.25 Kylmän sodan päättymisvaiheen tutkimustilanne / Juhana Aunesluoma

11.10 New research on the Baltic states and the collapse of the Soviet Union / Kaarel Piirimäe

12.00 Lounas / opiskelijaravintola Macciavellin kabinetit

13.15 Erkki Tuomiojan päiväkirjat 1991-94: Neuvostoliiton hajoamisprosessi ja Euroopan yhteisön jäsenyyden aktualisoituminen / VTT Veli-Pekka Leppänen

Leppänen on toimittanut Tuomiojan päiväkirjat, jotka julkaistaan syyskuun lopussa (Tammi). Keskusteluun toivotaan vinkkejä ja kokemuksia myös muiden relevanttien aineistojen käytöstä. Mahdollisesti saadaan myös toinen alustuspuheenvuoro tärkeästä lähdeaineistosta.

14.15 Kahvi

14.30 Projektien osanottajien ja kumppanien tutkimushankkeiden esittelyä

Suvi Kansikas, Mari Luukkonen, Saara Matala, Veera Mitzner, Juha-Matti Ritvanen, Marjo Uutela, Johanna Rainio-Niemi

16.30 Projektin lähitulevaisuus

Keskustelua ja ideointia 1989-tilaisuudesta lokakuussa (ohjelma, keitä aikalaistoimijoita kutsutaan, mitä heiltä pyydetään, ketkä esiintyvät projektin puolelta).
Muita ajankohtaisia asioita.

17.30 Illallinen / Macciavelli