Tieteen, tiedon ja tekniikan historiaa Turun yliopistossa
Sähkölääketieteen historiaa 1700-1800-luvulla

Tiedepiirin seminaarin vieraana perjantaina 12.4.2024 klo 14-16 on Helsingin yliopiston ELBOW-projektin johtaja Soile Ylivuori sekä tutkijat Edna Huotari ja Stefan Schröder. Esitelmässään he kertovat projektista Medical Electricity, Embodied Experiences, and Knowledge Construction in Europe and the Atlantic World, c.1740–1840 (ELBOW), jossa tutkitaan kokemuksellisen tiedon merkitystä lääketieteellisen tiedon rakentumisessa sähkölääketieteellisissä hoidoissa 1740-luvulta 1840-luvulle.

Opiskelijat voivat saada seminaariin osallistumisesta luentopassimerkinnän.

Seminaari kokoontuu huoneessa A270. Aloitamme klo 14.15. Seminaarin kieli on englanti.

Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita osallistumaan!

Kuva: Dispensing of medical electricity (electrotherapy). Oil painting by Edmund Bristow, 1824. Wellcome Collection. Source: Wellcome Collection.