Opiskelijapodcast sosiaalisen median ja journalismin eroista Student podcast on how social media challenges journalism

Sosiaalisen median ja journalismin eroja käsittelevä podcast on tehty osana Turun yliopiston ”Social Media, Ideologies, and Ethics in the United States” -kurssia. Podcastissa opiskelijat Benedicte Daguet, Johanna Norrbacka, Ville Vehmanen, Anteri Pastila ja Franseska Lahdenranta tarkastelevat Californiassa, Orindassa 31.10.2019 tapahtunutta joukkoampumista ja sen uutisointia. Podcastissa haastateltavana ovat toimittaja Ville Seuri Yle Uutisista ja päätoimittaja Alix Daguet La Gazettesta.

Kuuntele täällä

This podcast has been produced as a part of the course “Social Media, Ideologies, and Ethics in the United States” at the University of Turku. In the podcast, students Benedicte Daguet, Johanna Norrbacka, Ville Vehmanen, Anteri Pastila, and Franseska Lahdenranta discuss how social media challenges journalism. They analyze the mass shooting that took place in Orinda, California on October 31, 2019. They also interview two journalists, Ville Seuri, the duty editor at YLE News and Current Affairs in Finland and Alix Daguet, the editor-in-chief of La Gazette in France.

Listen here