Students’ Blog Posts on Social Media Regulation

How should social media be regulated? In their blog posts, students Anteri Pastila, Jaakko Dickman, Prunelle Dauty, Xueying Ma, and Héloïse Cao discuss freedom of speech, ethical challenges, and why social media companies should pay us in exchange for our data. The blog posts have been produced as a part of the course Social Media, Ideologies, and Ethics in the United States at the University of Turku.

Miten sosiaalista mediaa tulisi säännellä? Blogikirjoituksissaan opiskelijat Anteri Pastila, Jaakko Dickman, Prunelle Dauty, Xueying Ma ja Héloïse Cao pohtivat sananvapautta, sosiaalisen median eettisiä haasteita sekä sitä, miksi yritysten tulisi maksaa käyttäjille keräämästään datasta. Blogikirjoitukset on tehty osana Turun yliopiston Social Media, Ideologies, and Ethics in the United States –kurssia.