Mitä opimme Kauppakamarin projektista?

Työelämälähtöinen projektikurssi järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa ja sen tarkoituksena oli lähentää yliopistoa, kaupunkia ja yrityksiä. Tässä tehtävässä se onnistui hienosti! Kurssi antoi meille paljon hyödyllistä kokemusta projektihallinnasta, yhteistyöstä eri tahojen välillä ja meidän opiskelijoiden vahvuuksien tunnistamisesta.

Erityisesti viimeinen kohta oli kaikkein antoisin, sillä opimme löytämään uusia puolia itsestämme ja valjastamaan niitä projektin työstämiseen. Meidänkin neljän hengen ryhmämme kaikki jäsenet olivat tottuneita tietynlaiseen työskentelyyn, mutta näin isossa projektissa meidän oli jaettava osa-alueita eri henkilöiden kesken, jotta valmista tulisi. Toisinaan asioiden sopiminen on vaikeaa, mutta selvisimme siitä lähes ongelmitta.