26.8.2021: Öljyvuotojen ja meriroskan torjunta Itämeren rannikolla –webinaari Itämeripäivänä

Tiesitkö, että vapaaehtoiset voivat tarjota viranomaisille merkittävää tukea öljyntorjuntatehtävissä? Jotta yhteistyö sujuu tositilanteessa, toimintamalleja on selkeytettävä ja pidettävä yllä esimerkiksi yhteisharjoitusten avulla. OIL SPILL -hanke edistää viranomaisten ja vapaaehtoisten öljyntorjuntayhteistyötä Itämeren rannikkoalueilla.

Entä tiesitkö, että roskaantuminen on todellinen ongelma myös Itämerellä ja Suomen rannikolla? Täälläkin suurin osa meriroskasta on muovia, ja sen vaikutukset eliöihin ja niiden elinympäristöihin ovat erittäin haitallisia ja pitkäkestoisia. Pidä Saaristo Siistinä ry on toiminut puhtaamman vesiympäristön puolesta jo vuodesta 1969.

Uudessa POPCORN-hankkeessa, Preventing Oil and Plastics Contamination of Ocean Regions of the North, työskennellään sekä merien roskaantumista että öljyvuotoja vastaan.

Itämeripäivän kunniaksi päätimme järjestää öljyntorjuntaan ja meriroskaan keskittyvän webinaarin. Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan aiheista lisää!

Liity webinaariin tästä to 26.8. klo 16

Mukana tapahtumassa Pidä Saaristo Siistinä ry (PSS), Varsinais-Suomen pelastuslaitos (VSPL), Suomen Punainen Risti (SPR), WWF Suomi, Turun yliopisto (TY), Oulun yliopisto (OY) sekä OIL SPILL ja POPCORN-hanke.

• Öljyvuotojen ja meriroskan torjunta Itämeren rannikolla, 26. elokuuta 2021
    • 16.00 Webinaarin avaus, Minna-Liina Ojala (TY)
    • 16.05 OIL SPILL -hanke
      • Lyhyt esittely, Minna-Liina Ojala (TY)