Tieteen, tiedon ja tekniikan historiaa Turun yliopistossa
Lääketiede ja äitiys koloniaalisessa Intiassa

Tiedepiirin seminaarissa perjantaina 16.2.2024 klo 14-16 esitelmän pitää Turun ihmistieteiden tutkijakollegiumin erikoistutkija Ranjana Saha, joka puhuu lääketieteestä ja äitiydestä koloniaalisessa Intiassa otsikolla

“Medicine & Mothers: Decolonising ‘Scientific’ Motherhood Advice in colonial Calcutta”.

Seminaaritapaamista varten voi halutessaan lukea myös artikkelin Ranjana Saha, Milk, ‘Race’ and Nation: Medical Advice on Breastfeeding in Colonial Bengal, South Asia Research, Vol. 37(2): 147–165.

Artikkelin saa pyytämällä allekirjoittaneelta (jeskur@utu.fi).

Opiskelijat voivat saada seminaariin osallistumisesta luentopassimerkinnän.

Seminaari kokoontuu huoneessa A270. Aloitamme klo 14.15. Seminaarin kieli on englanti.

Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita osallistumaan!

Kuva: nimiösivu teoksesta A domestic guide to mothers in India : containing particular instructions on the management of themselves and their children / By a medical practitioner of several years experience in India, (1836). Public Domain Mark. Source: Wellcome Collection.