Liike-blogi Tutkimushankkeiden kuulumisia Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksiköstä

Keynote-puhujat – Brändi- ja visiointipäivä 12.12.2012

BrandDay – VisionDay
Ke 12.12.2012 klo 8.15-15.40, Porin yliopistokeskus

Magnus Lindkvist (Ruotsi)
Magnus Lindkvist on yksi Euroopan tunnetuimmista futurologeista ja tämän hetken kysytyimpiä asiantuntijoita puhuttaessa bisnesälykkyydestä, trendeistä ja tulevaisuusajattelusta.

Lindkvist toimii lisäksi ohjelmajohtajana Stockholm School of Entrepreneurshipissa (SSES), joka on viiden ruotsalaisen huippuyliopiston muodostama yrittäjyyteen erikoistunut koulu (Stockholm School of Economics, The Royal Institute of Technology, The University College of Arts, Crafts and Design ja Karolinska Institutet). Hän on myös aktiivinen jäsen TEDissä – maailman merkittävimpien innovaattoreiden, tieteentekijöiden, ajattelijoiden ja taiteilijoiden yhteisössä.

Lindkvist on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Stockholm School of Economicsista ja opiskellut Kalifornian yliopistossa (University of California, Los Angeles, UCLA) elokuva-, televisio- ja teatteritaiteen osastolla. Ennen Pattern Recognitionin perustamista Magnus Lindkvist työskenteli mm. brändistrategistina Differillä ja suunnittelijana/myyntijohtajana bränditoimisto Grow:ssa.

Robert Govers (Belgia)
Robert Govers on arvostettu paikan brändäyksen tutkija, luennoitsija ja konsultti. Govers työskentelee vierailevana luennoitsijana Hollannissa, Belgiassa, Italiassa ja Dubaissa sekä toimittajana Place Branding and Public Diplomacy -julkaisussa. Hän on lisäksi kirjoittanut ja toimittanut yhteistyössä neljä kirjaa paikan brändäyksestä.

Projektijohtajana Govers on konsultoinut monia merkittäviä organisaatioita, kuten Euroopan komissiota, Kansainvälistä ilmakuljetusliittoa (IATA) sekä useita hallituksia, alueellisia päätöksentekijöitä ja matkailun edistämiskeskuksia. Konsulttina hän on keskittynyt taloudelliseen kilpailukykyyn, paikkojen identiteettiin ja imagoon, matkailu- ja koulutuspolitiikkaan, alueen kestävään kehitykseen, matkailun ja investointien edistämiseen sekä suuriin kansainvälisiin tapahtumiin. Govers lähestyy teemoja strategisen maineen johtamisen – paikan brändäyksen – näkökulmasta.

Govers on ollut myös perustamassa Placebrandz.comia, joka on virtuaalinen yhteisö paikan brändäyksen ammattilaisille.

Frank Go (Hollanti)
Frank Go toimii professorina Rotterdam School of Managementissa Hollannissa. Gon asiantuntijuusalueisiin kuuluvat brändi-identiteetti ja imagon muodostaminen, palvelulogiikka ja skenaariosuunnittelu, joista hän on konsultoinut useita yrityksiä, julkista sektoria ja mediaa. Go on myös arvostettu luennoitsija ja toiminut kutsuttuna puhujana, tuomariston jäsenenä sekä puheenjohtajana konferensseissa ja muissa tapahtumissa yli 55 maassa.

Go kuuluu kahdeksan kansainvälisen tieteellisen aikakauslehden toimituskuntaan ja on mm. toisena päätoimittajana ja International Place Branding Yearbook -sarjassa (2010, 2011, 2012) ja kirjoittajana Place Branding -teoksessa (2009).

Katso brändi- ja visiointipäivän koko ohjelma täältä.

Lähteet: www.speakersforum.fi, www.rsm.nl

Jätä kommentti