Liike-blogi Tutkimushankkeiden kuulumisia Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksiköstä

BrandDay-VisionDay: Tulevaisuuden menestystarinat 12.12.2012 Porin yliopistokeskuksessa

Millaisia ovat luovien alojen tulevaisuuden menestystarinat ja brändit? Miten ennakoit tulevaisuuden trendejä ja otat ne osaksi omaa liiketoimintaasi? Tule ravistelemaan toimintatapojasi ja tuulettamaan ajatuksiasi huippuasiantuntijoiden johdolla BrandDay–VisionDay -seminaariin Porin yliopistokeskukseen 12.12.2012.

Tulevaisuuden trendien ennakoimiseen kuulijoita haastaa yksi Euroopan tunnetuimmista futurologeista ja trendspottereista, Magnus Lindkvist (Pattern Recognition). Lindkvist on tämän hetken kysytyimpiä asiantuntijoita bisnesälykkyydestä, trendeistä ja tulevaisuusajattelusta puhuttaessa.

Tulevaisuuden yrittäjyyttä, liiketoimintaa ja paikan brändäystä käsittelevät kulttuuriyrittäjyyden näkökulmasta tutkija, konsultti Robert Govers (University of Leuven) ja professori Frank Go (Rotterdam School of Management).

Seminaaripäivä on suunnattu luovien alojen yrityksille ja organisaatioille sekä alan koulutusta ja tutkimusta toteuttaville.

Tervetuloa!

Lue lisää seminaarin keynote-puhujista täältä.

Ke 12.12.2012 klo 8.15-15.40
Porin yliopistokeskus, Pohjoisranta 11 A, auditorio 125 (1. krs)

8.15  Ilmoittautuminen ja kahvi

8.45  Tervetuliaissanat
Johtaja Harri Peltoniemi, Porin yliopistokeskus
Erikoistutkija Arja Lemmetyinen, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö

9.00  Place brands and their cultural heritage
Tutkija, konsultti Robert Govers, Leuvenin yliopisto, Belgia

10.00  Intellectual acupuncture for future trends
Futurologi Magnus Lindkvist, Pattern Recognition, Ruotsi

11.00  Lounas (omakustanteinen)

12.00  Visioning the views of cultural entrepreneurship in the Satakunta region
Professori Frank Go, Rotterdam School of Management, Hollanti

12.45  Workshopit
Workshop 1: Koulutuksen ja tutkimuksen trendit – vetäjänä neuvotteleva virkamies Petra Tarjanne, Työ- ja elinkeinoministeriö
Paikka: luokka 204 (2. krs)

Workshop 2: Kulttuurin ja matkailun brändit – vetäjänä KTT, yliopistonlehtori Ulla Hakala, Turun kauppakorkeakoulu
Paikka: luokka 207 (2. krs)

Workshop 3: Tapahtumatuotanto ja festivaalit – vetäjänä tuottaja Phuong Chu Suominen, Not Guilty Oy
Paikka: luokka 225 (2. krs)

14.15  Tauko

14.30  Paneelikeskustelu: Minkälaisia ovat luovien alojen tulevaisuuden menestystarinat?
Petra Tarjanne, neuvotteleva virkamies, Työ- ja elinkeinoministeriö
Soila Palviainen, projektipäällikkö, Culture Finland -kulttuurimatkailun katto-ohjelma
Phuong Chu Suominen, tuottaja, Not Guilty Oy
Ulla Hakala, KTT, yliopistonlehtori, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
Anne Kalliomäki, tarinallistaja/story designer, Tarinakone
Helena Kätkänaho
, opiskelija, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö

Heikki Haaparanta, puheenjohtaja, kehitysjohtaja, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö

15.30  Yhteenveto

15.40  Tilaisuuden päätös

Ohjelma (pdf)

Seminaarin kielet ovat englanti ja suomi.
Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

Ilmoittaudu verkkolomakkeella perjantaihin 7.12. mennessä.

Seminaarin järjestää Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikkö.

Yhteistyössä:
•   Porin yliopistokeskus
•   HITTI – Hyvinvointipalvelujen innovatiivinen johtaminen ja kehittäminen
•   JOHDE – Tapahtumatuotannon johtajaosaamisen kehittäminen -hanke
•   Culture Finland -kulttuurimatkailun katto-ohjelma
•   Satakunnan korkeakoulusäätiö
•   Satakunnan viestintäalan kehittämissäätiö
•   Porin kaupunki
•   Liikesivistysrahasto

Brändi- ja visiointipäivää edeltää akateeminen Cultural Entrepreneurship -konferenssi 10.-11.12.2012, jossa kuullaan puheenvuoroja sekä yrittäjyyden että paikan brändäyksen asiantuntijoilta. Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikkö järjestää tämän konferenssin yhteistyössä Rotterdam School of Managementin ja Copenhagen Business Schoolin kanssa.

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Jätä kommentti