Ladataan...

Paneelikeskustelu taloudesta, sukupuolesta ja asiantuntijavallasta tiistaina 4.2. klo 12-14

Tervetuloa KULTVAn ja Poliittisen talouden tutkimuksen seuran keskustelutilaisuuteen Talous, sukupuoli ja asiantuntijavalta tiistaina 4.2. klo 12-14, Pub209, Publicum (Turun yliopisto)

Talous ja sitä koskeva tieto ovat nousseet keskeiseen asemaan moderneissa yhteiskunnissa. Kuten kaikki tieto, myös taloutta koskeva tieto on yhteiskunnallisten valtasuhteiden lävistämää. Politiikka on usein kamppailua asiantuntijatiedosta, mutta millainen taloutta koskeva ymmärrys saa tiedon aseman? Kelpaako uusklassisen taloustieteen ja miesekonomistien hallitsemassa talouskeskustelussa asiantuntijaksi yhteiskuntatieteilijä, taloustieteen toisinajattelija tai nainen?

Taloudesta, sukupuolesta ja asiantuntijavallasta keskustelevat SAK:n ekonomisti Anni Marttinen, yliopistotutkija Anna Elomäki (Tampereen yliopisto) ja tutkimusjohtaja Ville-Pekka Sorsa (Helsingin yliopisto). Keskustelua vetää yliopistonlehtori Hanna Ylöstalo (Turun yliopisto).

Keskustelutilaisuuden järjestävät KULTVA ja Poliittisen talouden tutkimuksen seura. Tilaisuus on avoin kaikille. Toivomme erityisesti mukaan aiheesta kiinnostuneita opiskelijoita.