Ladataan...

Demokratia, konflikti ja media: Keskustelutilaisuus torstaina 27.1. klo 14-16

Keskustelutilaisuus Demokratia, konflikti ja media
Zoom-tilaisuus torstaina 27.1. klo 14-16

Mitkä ovat demokratian edellytykset 2020-luvun Suomessa? Mitä uhkia demokraattiseen yhteiskuntajärjestykseen kohdistuu? Entä millaisia osallistumisen paikkoja ja tiloja uusille avauksille demokratia tarjoaa? Tapahtumassa pohditaan demokratian tilaa ja tulevaisuutta erityisesti konfliktin ja median näkökulmista. Konfliktit ja erimielisyys voidaan nähdä demokraattisen politiikan ja yhteiskunnan edellytyksinä, mutta samalla jännitteitä tuottavina. Medialla puolestaan on merkittävä rooli demokratiassa julkisen keskustelun ja myös konfliktien areenana. YTT, dosentti Mikko Jakonen (Turun yliopisto) pohtii konfliktin roolia demokratiassa esityksessään Tarvitseeko demokratia konflikteja? Sukupuolentutkimuksen professori Anu Koivunen (Turun yliopisto) puolestaan tarkastelee demokratian ja median suhteita esityksessään Tarvitseeko demokratia uutismediaa? Esitysten jälkeen on aikaa yhteiselle keskustelulle yleisön kanssa.

Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille ja opiskelijat voivat kerätä luentopassimerkintöjä.

Tilaisuuden järjestävät KULTVA sekä Tasa-arvoa taloustietoon, feminismiä finanssipolitiikkaan (FEMTIE) -hanke.