Ladataan...

Unboxataan yhdessä tiedelehti!

Unboxataan yhdessä tiedelehti! Kurkistus Poliittinen talous -lehden uuden teemanumeron ”Hoivan poliittinen talous” ensivaikutelmiin.

Kaipaatko yhteisöllisyyttä tuoreiden sosiaalitieteellisten lehtien seuraamiseen? Kiinnostaako kurkistus tutkijoiden arkiseen lukemiseen ja lukemastaan keskusteluun? Tapahtumasarjassa neljä Turun yliopiston Sosiaalitieteiden laitoksen tutkijaa ja opiskelijaa kokoontuu yhteen ja keskustelee tuoreesta uudesta tieteellisestä lehtijulkaisusta. Youtubessa suosittujen unboxing-videoiden* tapaan tilaisuuksissa puidaan hyväntahtoisesti, mutta rehellisesti ja kiertelemättä julkaisujen niin ensivaikutelma, sisältö, hyödyllisyys, käytettävyys, koostumus, jälkimaku kuin kaikki siltä väliltä. Äänessä eivät ole artikkelien kirjoittajat vaan tavalliset muut tutkijat tai opiskelijat, jotka artikkeleita arjessaan lukevat ja mahdollisesti viittaavat niihin tulevaisuudessa teksteissään, opetuksessaan tai esitelmissään.

Opiskelijoille mainio tilaisuus kurkistaa laitoksen henkilökunnan arkeen ja tapaan seurata ajantasaista tutkimustietoa sekä halutessaan osallistua itsekin rentoon keskusteluun. Tutkijoille ja opettajille puolestaan mahdollisuus yhteisöllisyyteen ja ajatusten vaihtoon näinä helposti yksinäisinä aikoina.

3.11.2022 klo 14:00-15:00 Educarium sh 244.1 unboxataan Poliittinen talous -lehden Hoivan poliittinen talous -teemanumero. Tarjolla myös pientä naposteltavaa, ei ennakkoilmoittautumista. Keskustelemassa yliopistonlehtori Milla Salin (sosiaalipolitiikka), väitöskirjatutkijat Veera Niemi (sosiaalityö) ja Samuli Tikkanen (taloussosiologia) sekä opiskelija Taru Lepistö (sosiologia).

Linkki julkaisuun täällä. Vilkaise tai syvälue julkaisu linkistä etukäteen ja osallistu kanssamme keskusteluun! Tai saavu rennosti paikalle vain kuuntelemaan ja nauttimaan yhteisöllisyydestä ilman etukäteisvalmistautumista – ehkäpä tapahtuma innostaa sinut perehtymään julkaisuun jälkikäteen.

Pääasia, että kohdataan, tervetuloa mukaan!

*Unboxing-video eli netissä julkaistu video, jossa kuvataan ja kommentoidaan kokemus uuden tavaran käyttöönotosta, viraali-ilmiö 2020-luvulla.