Syksyn ohjelmaa

Syksy saa ja TEKS:kin aktivoituu kesätauoltaan!

Syksyn ohjelma on vielä hiukan työn alla, mutta kahden ensimmäisen kokouksen aikataulu on jo selvillä:

Maanantaina 2.10. klo 18:15: kuukausikokous, esitemöitsijänä akatemiatutkija Lasse Ruokolainen (Helsingin yliopisto) aiheenaan allergiat ja biodiversiteetti.
Maanantaina 23.10. klo 18:15: kuukausikokous, esitelmöitsijänä professori Kurt Fagerstedt (Helsingin yliopisto) otsikolla “Kasvit ovat stressinsiedon mestareita”.

Lisäksi TEKS:n perinteinen minisymposio järjestetään tiistaina 28.11. klo 16:00 alkaen.
Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlan kunniaksi symposion aiheena on ‘Eläin- ja kasvitiede itsenäisessä Suomessa‘.
Symposion ohjelma tarkentuu myöhemmin, mutta luvassa on esityksiä ainakin suomalaisten genetiikasta ja tautiperimästä, suomalaisen luonnonsuojelun kehityksestä sekä suomenkielisen biologisen termistön alkuperästä.