Kevo-aiheinen näyttely ja yleisöluentoja Vanhalinnassa

Marraskuun lopulla Liedon Vanhalinnassa avautuu Kevon tutkimuslaitoksen 60-vuotisesta taipaleesta kertova näyttely. Samassa paikassa pidetään joulukuusta alkaen myös yleisöluentojen sarja, jossa tutkijat esittelevät Kevolla tehtyjä tutkimuksia.

Yleisöluennot Vanhalinnassa keskiviikkoisin klo 18 (Huom.! ohjelma päivitetty 29.11.)

• 13.12. asemanjohtaja Otso Suominen: Tutkimusaseman arkea
  • 10.1. prof. Pekka Niemelä: Kevon merkitys subarktisten ja arktisten ekosysteemien tutkimuksessa
  • 17.1. dos. Lassi Saressalo: Kertomus Kevosta. Lapin tutkimuslaitos Kevon vuosikymmenet
  • 24.1. Hyvän sään aikana – työryhmä: Kuvakertomus Lapin ilmastonmuutoksesta
  • 31.1. prof. Heikki Kallio: Mikä Lapin marjoissa on niin erityistä? Totta, tarua ja innovaatioita
  • 7.2. dos. Tero Klemola: Tunturi- ja hallamittarin jaksoittainen kannanvaihtelu Lapin tunturikoivikoissa
  • 14.2. prof. Jukka Käyhkö: Onko poro hyvä vai paha? Porotalous muuttuvassa maailmassa

Tietoa näyttelystä päivitetään myös Vanhalinnan omille sivuille.
Aseman historiikki ‘Kertomus Kevosta‘ on myynnissä Liedon Vanhalinnan museokaupassa, aseman toimistossa Utsjoella sekä Turun yliopiston verkkokaupassa UTUshop.