Kansainvälisissä KiVa Koulu® -kouluttajakoulutuksissa herää ajatuksia

(In English below)

KiVa Koulu® on Turun yliopistossa kehitetty kiusaamisen vastainen toimenpideohjelma, jolla puututaan kiusaamiseen ja ehkäistään sitä. KiVa Koulu leviää maailmalla koko ajan, kun saamme uusia lisenssipartnereita eri puolilta maailmaa. Jotta ohjelman tehokkuus purisi jokaisessa KiVa-partnerimaassa, on tärkeää kouluttaa uusia kansainvälisiä osaajia.

Keväällä 2018 yliopiston KiVa Koulun kansainvälistämisestä vastaava koulutusvientitiimimme järjesti Train The Trainer -kouluttajakoulutusviikon yhdessä KiVa kouluttaja Miia Sainion ja Kiva Koulu projektipäällikkö Anna Eskolan kanssa. Koulutuksia on useammankin kerran vuodessa, mutta tällä kertaa minulla oli kamera mukana, sillä halusin päästää muutkin kurkkaamaan, mitä koulutuksissa tapahtuu. Haastattelin myös harjoitusten jälkeen tulevaa kouluttajaa Irlannista saadakseni selville, minkälainen viikon anti on ollut ja miltä tuntuu olla kiusaaja ja käydä keskustelua KiVa-tiimin kanssa.

Katso alla oleva video ja nää vilaus kulissien taakse! Video on englanniksi.

Maija Kokkonen
koulutusviennin projektiassistentti ja yleishäärääjä

Sneak Peek into KiVa Antibullying Program Training Future Trainers

KiVa is a research-based antibullying program for elementary schools that has been developed in the University of Turku. KiVa is on its way to become a worldwide program that aims to prevent and tackle bullying cases. In order to enable that, KiVa professionals regularly train future international trainers, which are called Certified KiVa Trainers.

In the spring of 2018 there was an international future KiVa trainer group visiting the University of Turku. This time we also had a camera present so we could show you what happens during the trainings and what feelings it evokes when becoming an important factor in making the world a better place.

So take a sneak peek at what happened during the training session with the guidance of me, Maija, a member of the Transnational Education team! The video is in English.

Lisää KiVa Koulusta voit lukea osoitteesta http://www.kivakoulu.fi/

You can read more information about KiVa Program at http://www.kivaprogram.net/