Baltic Science Networkissa aloitettu työ jatkuu, sillä BSN_powerhouse –hanke sai extension stage -rahoituksen Interreg Baltic Sea Regionilta. Kaikki extension stage- tai project platform-rahoituksen saaneet projektit löytyvät täältä.

BSN_powerhouse jatkaa Baltic Science Networkissa aloitettua työtä ja pyrkii tehostamaan tutkimusinfrastruktuurien yhteiskäyttöä ja liikkuvuutta Itämeren alueella. Lisäksi BSN_powerhouse jatkaa Itämeren alueen korostamista tiedeyhteistyön kannalta.

Tutkimusinfrastruktuurien yhteiskäyttöä pyritään tehostamaan järjestämällä verkostoitumiseen tarkoitettu symposium, jonka toivotaan johtavan yhteisiin hankeideoihin. BSN_powerhouse tukee syntyneitä hankeideoita järjestämällä tapaamisen rahoittajien ja asiantuntijoiden kanssa. Työn tuloksena tulisi olla 1-3 projekti-ideaa joille voi alkaa hakea rahoitusta.

Liikkuvuuteen tartutaan testaamalla yhtä kolmesta Baltic Science Network-hankkeen aikana kehitetyistä liikkuvuustyökaluista. Testattava liikkuvuustyökalu on BSR-RIMP (Baltic Sea Region Research Internship Mobility Programme), jossa maisteriopiskelijat voivat hakea apurahaa tehdäkseen tutkimusharjoittelujakson tohtoriopiskelijan ohjauksessa.

Suomesta BSN_powerhousessa mukana ovat Turun yliopisto ja Åbo Akademi. Hanke alkaa elokuun alussa 2019 ja kestää tammikuun loppuun 2021. Kerromme hankkeesta ja sen tarjoamista mahdollisuuksista aktiivisesti eri kanavissa ja eri verkostoja pitkin.

Lisätietoja hankkeesta saat osoitteesta http://www.baltic-science.org/new/ tai suoraan Mari Leinolta (mari.leino [at] utu.fi)