Liike-blogi Tutkimushankkeiden kuulumisia Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksiköstä

Opiskele luovaan talouteen tai hyvinvointialaan erikoistuneeksi kauppatieteiden maisteriksi – Hae maisteriohjelmiin 19.3.2012 mennessä!

Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikössä voit opiskella luovaan talouteen tai hyvinvointialaan erikoistuneeksi kauppatieteiden maisteriksi (KTM, 120 op)
.

Kaksivuotisiin maisteriohjelmiin voivat hakea soveltuvan kandidaatin tai liiketalouden tradenomin tutkinnon suorittaneet ja niihin ei ole valintakoetta. Hakuaika päättyy 19.3.2012.

Luovan talouden ja johtamisen maisteriohjelma (KTM, 120 op)

Luovan talouden ja johtamisen maisteriohjelmasta valmistut luovan talouden ja kulttuurialojen liiketoiminnan asiantuntijaksi. Opintojen avainteemoja ovat muun muassa monialaisen asiantuntijuuden ja luovuuden johtaminen, tuote- ja palvelukonseptit sekä visuaalisen kulttuurin, median ja luovan kentän erityispiirteet.

Pääaineena voit lukea johtamista ja organisointia tai markkinointia. Sivuaineeksi voit valita Media Management and Media Culture – tai Kulttuuri- ja elämysmatkailun kokonaisuuden. Teoreettisten opintojen ohella maisteriohjelmassa tehdään tiivistä yhteistyötä luovien alojen yritysten ja muiden toimijoiden kanssa.

Maisteriohjelmasta saat valmiudet toimia sekä luovilla aloilla että perinteisimmillä palvelualoilla ja teollisuudessa, esimerkiksi tuotekehityksen, mediatuotannon, muotoilun, markkinoinnin ja henkilöstöjohtamisen tehtävissä. Myös yrittäjyys on keskeinen vaihtoehto valmistumisen jälkeen.

Luovan talouden ja johtamisen maisteriohjelma toteutetaan Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikön ja Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun yhteistyönä.

Lisätiedot:
Susanna Jänismäki, puh. (02) 333 9692, susanna.janismaki(a)utu.fi

Hyvinvointialan liiketoimintaosaamisen maisteriohjelma (KTM, 120 op)

Hyvinvointialan liiketoimintaosaamisen maisteriohjelma kouluttaa laaja-alaisia osaajia hyvinvointialan asiantuntija- ja johtotehtäviin. Maisteriohjelmasta valmistut hyvinvointialaan erikoistuneeksi kauppatieteiden maisteriksi (KTM, 120 op). Vahvan kauppatieteellisen osaamisen lisäksi saat kokonaisvaltaisen näkemyksen hyvinvointialan palveluverkostoista ja olet asiantuntija erityisesti julkisten hyvinvointipalvelujen muutoksen johtamisessa.

Maisteriohjelmassa opit soveltamaan tutkimustietoa työssäsi ja hyödyntämään liiketoimintaosaamisen tarjoamia työkaluja hyvinvointialan kehittämisen ja johtamisen haasteisiin. Opit ymmärtämään yhteiskunnallisesti ajankohtaisia hyvinvointialan ilmiöitä sekä johtamaan moniammatillista yhteisöä erilaiset arvot ja ajattelutavat huomioiden.

Valmistuminen maisteriohjelmasta avaa monia mahdollisuuksia edetä uralla, siirtyä uusiin työtehtäviin tai tähdätä jatko-opintoihin. Maisteriohjelman suorittaneet sijoittuvat varsinkin sosiaali- ja terveysalan julkiselle ja kolmannelle sektorille sekä yrityksiin. Soveltua työtehtäviä löytyy myös muilta hyvinvointialoilta, kuten koulutus-, turvallisuus-, liikunta- ja kulttuurialoilta. Hyvinvointialan liiketoimintaosaamisen maisteri voi toimia esimerkiksi asiakkuuspäällikön, talousjohtajan, kehittämispäällikön, työhyvinvointipäällikön, controllerin, HR-koordinaattorin tai yrittäjän tehtävissä.

Lisätiedot:
Sini Lehto, puh. 050 442 0652, sini.lehto(a)utu.fi

Tutustu tarkemmin maisteriohjelmiin ja valintaperusteisiin täällä.

Jätä kommentti