Oppiaineen kirjoitukset Hiiskuttua-verkkolehdessä

09. marraskuun 2017 Oppiaineen yleiset 1

Hiiskuttua on Turun yliopiston humanistisen tiedekunnan verkkolehti, joka ilmestyy kaksi kertaa vuodessa. Siihen kirjoittavat sekä henkilökunta että opiskelijat, ja sen tekstit ovat yleistajuisia.

Vuoden 2017 syysnumero ilmestyi 6.11., ja kirjoittajia oli myös suomen kielen ja suomalais-ugrilaisen kielentutkimuksen oppiaineesta. Alla olevat linkit johtavat suoraan kirjoituksiin. Hiiskuttua-lehden verkkosivuille pääset tästä. (Linkit aukeavat uuteen välilehteen.)

Tanja Toropainen: Kielihistorian voittajat ja häviäjät

Satu Kårlund: Petolintujen lisänimet luupin alla

Hanna Jokela: Suomea monesta näkökulmasta

Annekatrin Kaivapalu: Kielten vertailusta kieltenvälisen vaikutuksen tutkimiseen

Minna Numminen-Jalava: Kati huuhtoo kultaa marginaalista

1 thought on “Oppiaineen kirjoitukset Hiiskuttua-verkkolehdessä”

Paula Sjöblom on 9.11.2017 Vastaa

Lisäksi Hiiskuttua-lehteen on kirjoittanut suomen kielen alumnimme Raija Alitalo otsikolla “Humanisti EU-oikeuden koukeroissa”. Tutkinto suomen kielestä saattaa siis johtaa myös kansainvälisiin tehtäviin, kuten EU:n palvelukseen. Kannattaa lukaista tämäkin.