Kielen varhentaja – tervetuloa täydennyskoulutukseen!

Turun yliopiston kieli- ja käännöstieteiden laitoksen hanke Vauhtia ja virikkeitä varhennettuun kielenopetukseen järjestää tulevan syys- ja kevätlukukauden aikana viiden koulutuslauantain täydennyskoulutuskokonaisuuden varhentaville luokan- ja kielenopettajille (5.10.2019, 23.11.2019, 8.2.2020, 28.3.2020 ja 25.4.2020).

Koulutuksen tavoitteena on varhaisen kielipedagogiikan ja kielen oppimisen kehitysvaiheiden osaamisen vahvistaminen sekä osanottajien kielitaidon parantaminen. Koulutusten keskeisiä sisältöjä ovat varhennetun kielipedagogiikan lisäksi toiminnalliset ja kielitietoiset työtavat sekä osanottajille räätälöity kielitaidon opetus. Luennoitsijoina toimivat kielten oppimisen ja opettamisen alalla ansioituneet tutkijat. Kielikohtaista koulutusta tarjotaan englannin, espanjan, ranskan ja saksan kielissä.

Koulutus on mahdollista suorittaa osallistumalla luentoihin/webinaareihin ja laatimalla oman opetuksen kehittämishanke (2 op) tai osallistumalla luentoihin/webinaareihin, kielikohtaisiin harjoituksiin sekä laatimalla oman opetuksen kehittämishanke (4 op). Luennot tarjotaan seurattaviksi myös verkkovälitteisesti webinaareina (ilmoittautuminen vaaditaan). Koulutuskerrat järjestetään Turun yliopiston tiloissa.

Ilmoittautuminen koulutukseen viimeistään 16.9.2019.

Ohessa ilmoitus Opettaja-lehdessä 8/2019.