Lisätietoa kielikohtaisesta koulutuksesta

Kielikohtaiset koulutusosiot toteutetaan koulutuslauantaisin klo 12-16 välisenä aikana. Kouluttajat sekä koulutustilat ilmoitetaan myöhemmin hankkeen blogissa, Moodle:ssa sekä eri tiedotuskanavilla.

Kielikohtaista koulutusta tarjotaan siis englannin, espanjan, ranskan ja saksan kielissä. Yksittäinen osallistuja voi osallistua vain yhteen kielikohtaiseen osuuteen koulutuksen aikana.

Kielikohtaisissa koulutusosioissa painotus on käytännön opetuksessa. Koulutusosioissa perehdytään mm. toiminnalliseen opetukseen ja opettamiseen, erilaisiin opetuskäytäntöihin, lauluihin ja leikkeihin sekä opetusmateriaaliin. Osallistujat saavat myös  kuulla kouluttajien kokemuksia sekä kokeilla leikkejä ja tehtäviä käytännössä. Kielikohtaisen koulutuksen aikana on mahdollistua myös suunnitella ja laatia varhennettuun kielenopetukseen soveltuvaa materiaalia.

Käytännön opetuksen lisäksi kielikohtaisen koulutuksen aikana harjoitellaan kohdekieltä keskittyen juuri 1.-2. -luokkien kieltenopetuksessa tarvittavaan kielitaitoon.