Kiitos julkistamistilaisuuteen osallistuneille!

Tuhannet kiitokset kaikille “Vauhtia ja virikkeitä varhennettuun kielenopetukseen: Opas varhentaville opettajille” -julkaisun julkistamistilaisuuteen osallistuneille.

Julkistamistilaisuus järjestettiin perjantaina 29.10.2021 klo 14.30 alkaen hybridinä: paikan päällä Turun yliopiston Arcanumissa ja etänä Zoomin välityksellä. Paikan päällä järjestetty tilaisuus toteutettiin noudattaen Turun yliopiston voimassa olevia koronasuosituksia ja -rajoituksia.

Paikan päällä julkistamistilaisuudessa Turun yliopiston Arcanumissa olivat julkaisun toimittajat sekä kirjoittajat. Julkaisussa mukana olleet saivat tilaisuuden lopussa jokainen vaaleanpunaisen ruusun. Kuvassa iloisesti hymyilevät oikealta vasemmalle katsottuna Minna Maijala, Henrik Hurme, Henna Alanne, Anniina Kapanen, Maarit Mutta, Pekka Lintunen, Outi Veivo ja Tiia Vahtola. Jokainen pitelee kädessään aiemmin saamaansa ruusua.
Opas varhentaville opettajille -julkaisun toimittajat ja kirjoittajat oikealta vasemmalle: Minna Maijala, Henrik Hurme, Henna Alanne, Anniina Kapanen, Maarit Mutta, Pekka Lintunen, Outi Veivo ja Tiia Vahtola. (Kuva: Kaisa Louramo)

Julkistamistilaisuuden avasi Vauhtia ja virikkeitä varhennettuun kielenopetukseen -hankeen johtaja ja julkaisun toinen toimittaja Minna Maijala. Maijalan tervetulotervehdysten jälkeen hankkeen projektitutkijanakin toiminut julkaisun toinen toimittaja Henrik Hurme esitteli itse julkaisua sekä julkaisussa vaikuttaneita kirjoittajia, mukaan lukien asiantuntija-alueet, tutkimusintressit ja mielenkiinnonkohteet opetustyön kehittämisessä.

Julkaisun toimittajien lisäksi paikan päällä julkistamistilaisuudessa olivat paikalla oppaan artikkelien kirjoittajat Henna Alanne, Anniina Kapanen, Pekka Lintunen, Maarit Mutta, Tiia Vahtola ja Outi Veivo. Katja Mäntylä, yksi oppaan kirjoittajista, osallistui julkistamistilaisuuteen etäyhteyhteyden välityksellä.

Julkistamistilaisuuden lopussa osallistujat pääsivät testaamaan varhennukseen soveltuvaa sovellusta Educandy, joka on maksuton sivusto online-sanapelien luomiseen. Sovellus löytyy myös hankkeen julkaisemasta oppaasta osana Alanteen ja Kapasen laatimaa vinkki- ja linkkilistaa artikkelissa Vinkkejä ja linkkejä varhennettuun kielenopetukseen (s. 75–81).

Julkistamistilaisuudessa pelattua tietovisaa voi pelata osoitteessa: https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=edb98. Tietovisan kysymykset käsittelevät niin itse julkaisua kuin varhennettua kielenopetusta ja -oppimista yleisesti.

Julkistamistilaisuuden päätti kiitokset kukkien kera – jokainen paikan päällä oleva julkaisussa vaikuttanut sai kiitosten lisäksi mukaansa vaaleanpunaisen ruusun.

KIITOS!

Tuhannet kiitokset kaikille Opas varhentaville opettajille -oppaassa vaikuttaneille! Kiitos myös kaikille Vauhtia ja virikkeitä varhennettuun kielenopetukseen -täydennyskoulutushankkessa mukana olleille luennoitsijoille, kouluttajille ja osallistujille. Kiitos myös hankkeen rahoittajalle Opetushallitukselle sekä toteutustaholle Turun yliopiston kieli- ja käännöstieteiden laitokselle.

Virike-hankkeen väki toivottaa kaikille vauhdikkaita hetkiä varhennukseen!

Lisätietoa:

Julkistamistilaisuuden materiaali (erillinen PDF-tiedosto aukeaa uudelle välilehdelle).

Vauhtia ja virikkeitä varhennettuun kielenopetukseen: Opas varhentaville opettajille -julkaisun pysyvä osoite on: http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8477-0.