Turun yliopiston maisemantutkijat harjoittelevat kulttuurikartoitusta Huvilajuovan alueella 8.2.2018 kulttuurikartoituskurssin osana. Millaisia ovat odotukset alueesta, millainen on opiskelijoiden nykyinen suhde alueeseen? Millaisena huvilajuopalainen talvi näyttäytyy?

Kulttuurikartoituskurssin tarkoituksena on tasavertainen keskustelu opiskelijoiden ja alueen asukkaiden välillä paikan merkityksestä asukkailleen. Samalla harjoitustyöt tuottavat havaintoja asukkaiden näkemyksistä ja arvoista.

Odotukset, hypoteesi ja tulkinta. Opiskelijoiden odotuksia alueelle saapumisesta työstettiin Marjon ohjaamassa ryhmäharjoituksessa, jossa opiskelijat jatkoivat toistensa  lauseita auki kerittäville nauhoille.

Otteita ryhmän odotuksista

Kun menen Huvilajuovalle haluan katsoa ja aistia maisemaa hauskojen opiskelijatovereiden kanssa Polsanluodon syvyyksissä.

Kun menen Huvilajuovalle haluan nähdä jotain erikoista ja saada hyödyllistä asiaa rehevien hyvien tyyppien kanssa sillalla.

Kun menen Huvilajuovalle haluan kävellä ja katsella tunnelmallisten lasten kanssa sillalla luotojen välissä, tai lossilla.