Uutuuskirja: Kuviteltu avaruus – matkoja maan ulkopuolelle

Maija Mäen ja Jaana Saarikosken artikkeli “Kurkistuksia tähtitieteilijöiden arkeen – Aikamatka Tuorlan Observatorion esineistöön” on julkaistu Kuviteltu avaruus – matkoja maan ulkopuolelle -kirjassa. Kirjan ovat toimittaneet Heidi Kurvinen, Petri Paju ja Petri Saarikoski ja sen on julkaissut Kulttuurihistorian seura. Teos perustuu huhtikuussa 2019 pidettyyn seminaariin, joka sai innoituksensa siitä, että oli kulunut 50 vuotta ihmisen astumisesta kuun pinnalle. Kirjan artikkelit käsittelevät avaruus-teemaa kolmesta näkökulmasta: avaruuslentojen, avaruutta käsittelevän moninaisen tv- ja elokuvatuotannon, sekä avaruutta koskevan tieteellisen tutkimuksen kautta.

Lisätietoja uutuuskirjasta tästä linkistä. Kirjaa voi ostaa esimerkiksi useista nettikirjakaupoista.