TurAuksen kuluva kausi 2018-2019

TurAuksen kuluva kausi on ollut kiireinen, kuten voi huomata hiljaisuudesta nettisivujen puolella. Kauden aikana on järjestetty mitä erilaisempia tapahtumia muun muassa Educa-messuilla käynti, webinaarikatsomoita ja auskujen kuukausittaisia kahvihetkiä. Hallitus on päässyt leipomaan, kokoustamaan sekä nauttimaan ihanasta vuodesta Turun Normaalikoululla yhdessä muiden auskujen kanssa.

Näin auskuvuoden lopussa on hyvin aikaa muistella TurAuksen kulunutta vuotta:

Hallitus on pitänyt huolen kouluttautumisestaan. Koulutusta on järjestetty sekä TYYn että Suomen Opettajaksi Opiskelevien Liiton SOOLin puolelta. TYYn tarjoamasta koulutuksesta ja järjestöille suunnatuista tapahtumista pääpaino on ollut puheenjohtajien neuvostossa, jossa onmuun muassa jaettu ideoita ja toimintatapoja. SOOLin kautta on koulutettu puheenjohtajaa niin yhdistyslaista kuin omasta ja muiden hyvinvoinnista  huolehtimisesta. Lisäksi on koulutettu koulutuspoliittisia vastaavia, SOOL-vastaavaa ja taloudenhoitajaa. Myös OAJ on tänä vuonna aktiivisesti ylläpitänyt yhteyttä opiskelijoihin, kuten järjestänyt Opiskelija vaikuttaa-tapahtuman.

TurAus aloitti syksyllä 2018 kuukausittaiset kahvihetket Turun Normaalikoululla. Kahvihetkiin on leivottu munkkeja ja masaliisaa eli mokkapaloja. Tarjottu kahvi ja tee ovat Reilun kaupan tuotteita ja kaikki tarjottavat vegaanisia. Auskujen lisäksi on kahvitettu opettajan pedagogisten hakijoita, joille leivottiin yli sata maukasta korvapuustia.

Kahvihetkien lisäksi on pidetty muun muassa webinaarikatsomoita sekä iltakouluja yhdessä OPEXin ja SOOLin aluetoimijan kanssa.

Yhtenä kuluneen kauden parhaista tapahtumista olivat SOOLin Talvipäivät helmikuussa Raumalla. Talvipäivät ovat suurin yhden alan opiskelijoiden tapahtuma, jotka on muuten järjestetty jo vuodesta 1947 lähtien. TurAuksen puolesta teimme osallistujaennätyksen, jonka haastammekin ensi toimikauden hallituksen ylittämään. Talvipäivillä nautittiin Vanhan Rauman kauneudesta, ympäri Suomea tulevien opeopiskelijoiden seurasta sekä Anssi Kelasta Rauman jäähallissa.

Meidän auskujen 2018-2019 pedavuosi huipentui tapahtumaan OH4 ohi on jo viime viikolla, mutta Turun Auskultanttien hallituksen toiminta jatkuu edelleen. Odotamme innolla uusien auskujen opiskelun aloitusta ja uusien opettajaopiskelijoiden tapaamista. Paljon kivaa onkin tiedossa, joten pysykää kuulolla niin uudet kuin vanhat auskut!

Nyt on kuitenkin aika nauttia kesästä, kului se sitten töiden, opiskeluiden tai vapaan parissa, on kuitenkin aika muistella haikeasti jälleen yhtä kulunutta opiskeluvuotta ja valmistautua seuraavaan, joka voi jälleen muuttaa elämän.

Kesäkuulumiisiin,

Saana Ylikruuvi, puheenjohtaja