Puheenjohtajan terveiset ja tsemppipuhe kaikille auskuvuottaan viettäville!

Heippahei kaikille! Syyslukukausi on ollut kiireistä aikaa varmasti kaikille meille auskuille, mutta nyt on viimein aika päivitellä kuulumisia myös nettisivuille. Loppupuolella seuraa painavaa asiaa, tai no, ainakin asiaa ja ajattelun aihetta, joten mahtavaa jos jaksat lukea loppuun saakka. 🙂 First thing first, uusi hallitus aloitti toimintansa noin kuukausi sitten ja Turauksen uuteen hallitukseen kuuluvat:

Annabella Nummelin, puheenjohtaja

Jutta Mannonen, varapuheenjohtaja/koulutuspoliittinen-, yhdenvertaisuus- ja hyvinvointivastaava

Pihla Kotkaranta, sihteeri

Sivi Lindsten, taloudenhoitaja

Paulina Lundberg, SOOL-vastaava

Saana Ylikruuvi, ympäristö- ja yhteistyövastaava

Enni Keski-Saari, tapahtumavastaava

Laura Laino, varajäsen

Meillä on ihan huippu porukka koossa, ja tämän vuoksi odotukset paitsi TurAuksen, myös koko meidän opeopintojen kehittämiselle ovat korkealla! Hallituksemme koostuu suurimmaksi osaksi tämän vuoden auskultoivista opeopiskelijoista, joten halu kehittää toimintaa on suuri juuri siitä syystä, että haluamme tehdä omasta pedavuodestamme mahtavan! Tämän lisäksi on hienoa päästä luomaan hyvää myös tuleville auskuille ja opettamisesta kiinnostuneille. Mutta ennen kaikkea, sinä, tämän vuoden ausku, me teemme hallituksessa hommia juuri sua varten!

Kuten mainitsin, syksy on ollut kiireinen varmasti itse kullekin ja olen ainakin itse oppinut paljon uutta…aikatauluttaminen, tuntien suunnittelu, koevalvonnat, nopeasti muuttuvat aikataulut ja informaatiotulva, uudet oppilaat ja säännöt… Mutta kaiken tämän lisäksi Norssi on ainakin vahvistanut mulle sen, että tätä hommaa mä tuun tekemään ”isona”! Kaiken kiireen ja stressin keskellä tunnen kuitenkin nauttivani siitä mitä teen, ja Norssilla olo on kasvattanut minua myös paitsi opeopiskelijana, myös ihmisenä. Ylipäätään kannustan etsimään tekemisestä näin vielä pimenevänä vuodenaikana sen positiivisuuden, jolla jaksaa puurtaa niitä tuntisuunnitelmia ja rämpiä vaikka maanantai aamuna räntäsateessakin kahdeksalta aamulla Norssille. Jos asiat on kuitenkin huonosti, tulkaa ihmeessä vuodattamaan asianne jollekin meistä hallituslaisesta, niin me yritämme korjata asian. On myös ihan super tärkeetä muistaa, että me ollaan harjoittelemassa opettajiksi, ja mokaaminen on ihan ok, jopa toivottavaa! Mitenkä sitä muuten oppisi?

Tuleville pimeille ja räntäisille aamuille emme hallituksessakaan mitään voi, mutta haluamme kuitenkin aktiivisesti toimia meidän kaikkien hyvinvointimme ja virkistäytymisen eteen. Tulossa on kiipeilytapahtuma, pikkujoulut, Educa-messut, Talvipäivät, ehkäpä viini-iltaa, sitsejä tai mitä ikinä toivottekaan! Kannustan teitä kaikkia osallistumaan parhaanne mukaan, sillä tiedättehän, me tullaan olemaan työelämässä toistemme kollegoita, ja tämä on se yhteisö, missä tulet ehkä tekemään koko loppu elämäsi töitä. Verkostoituminen on nykypäivänä ihan super tärkeää, ja mikä olisikaan helpompi tapa aloittaa se, kuin tutustumalla kanssa-auskuihin yli ainerajojen! Luodaan yhdessä yhteisö, jossa kaikilla on hyvä olla, ja josta on hyvä ponnistaa tulevaisuudessa eteenpäin.

Kannustan teitä, ihanat kollegani, ottamaan tästä vuodesta kaiken irti. Mokataan, nautitaan, kokeillaan uutta, opitaan, tuetaan toisiamme ja kasvetaan yhdessä kohti opettajuutta! Tehdään tästä vuodesta yhdessä mahtava <3

Annabella Nummelin

Turun Auskultantit ry