Valot syttyivät Tampereella: keväällä tapahtunutta

Tampereen INNOPLAY-kevääseen kuului koulutusta, työpajoja ja innostusta. Tässä pari kohokohtaa.

Helmikuussa perehdyttiin omin käsin kokeillen monimateriaalisen käsityön mahdollisuuksiin teknologian tutkimisessa. Koulutuksessa oli mukana niin täydennyskoulutukseen osallistuvia opettajia kuin opiskelijoitakin. Tutkittua tulivat muunmuassa sanomalehtitornin ja vesiraketin rakentamisen periaatteet.

Työpajoja järjestettiin kolme. Kaikkia leimasi ennen kaikkea lasten innostuneisuus ja aikuisten huolellinen perehtyminen uusiin asioihin. Työpajoihin osallistui lapsia esiopetuksesta ja alkuopetuksesta ja niissä suunniteltiin taloja ja veneitä, asennettiin valoja sekä käsiteltiin veteen ja ilmaan liittyviä ilmiöitä. Parasta palautetta kuultiin lapsen suusta: “Ihanaa että meillä on tällanen päivä, että saadaan rakentaa koko päivä tällasta!

Huhtikuussa opiskelijat tutustuivat vielä erikseen tekstiilimateriaaleihin ja kokonaisen käsityöprosessin suunnitteluun. Työpajoissa ja koulutuksissa hankitun osaamisen varaan on hyvä rakentaa toimintaa tulevaisuudessa.

Jätä kommentti