Jakaen ja yhteistyöllä digitaitoja opettajille: webinaari to 28.11.2019 klo 13-14

Opettamisen tueksi -sivusto on otettu ilolla vastaan Turun yliopistossa.

Esittelemme webinaarissa kolme tapaa edistää digipedagogista osaamista korkeakoulutuksessa:

• Turun yliopiston tekemä opettamisen tueksi –sivusto, joka toimii opettajille sekä muistin tukena että perehdytysmateriaalina opetusteknologian käytössä eri tilanteissa.
  • Jyväskylän yliopiston digikummitoiminta ja kokemukset siitä
  • Taideyliopiston digimentoritoiminta ja kokemukset siitä

Webinaarilinkki: https://utu.zoom.us/j/500975105

Webinaarin vetävät Satu Hakanurmi (TY), Hannele Rajaniemi (JYU) ja Sirke Pekkilä (Uniarts)

Tervetuloa kuulolle!

Materiaalit ja mallit on tuotettu OKM:n kärkihankkeessa Korkeakoulujen henkilöstön pedagogisen ja digitaalisen opetus- ja ohjausosaamisen vahvistaminen. Hankkeen aikaisemmasta kahdesta webinaarista on tehty tallenteet.

Digitaalisen oppimisympäristön luominen: yliopistopedagogiikkaa verkko-opintoina Ti 5.11.2019 klo 13-14

Webinaarissa käsitellään yliopistopedagogiikan opetukseen tarkoitetun UNIPS-verkko-oppimisalustan suunnitteluun, toteutukseen ja kehittämiseen liittyviä asioita ja tarkastella projektin tuloksia.  Webinaari summaa projektin aikana opittuja asioita ja antaa avaimia pedagogisesti mielekkään verkko-oppimisympäristön suunnitteluun ja oppimisen ohjaamiseen. Webinaarin vetävät Heidi Salmento, Samuli Laato & Mari Murtonen (TY)

Flippaus eli käänteinen opetus opetushenkilökunnan opetuksen kehittämisen tukena Ti 12.11.2019 klo 13-14

Webinaarissa kerrotaan, miten opetushenkilökunnan opetusta voidaan tukea flippauksen eli käänteisen opettamisen avulla. Itä-Suomen yliopiston “flipparit” kertovat, miten opetuksen kääntäminen Itä-Suomessa sekä muutamassa partneriyliopistossa on tapahtunut, miten sitä on tuettu ja minkälaisia tuloksia on saatu. Webinaarin vetävät Antti Kauppila (ISY), Antti Ronkainen (ISY)