Uutiskirje 05/2018

2. Opetussuunnitelma 2018–2020
  3. Uuden opinto-oppaan käyttö: ohjeet eri vuosikursseille

1. Uusi opinto-opas

Opinto-oppaan ulkoasu ja toiminnallisuus muuttuvat tänä keväänä, kun TY:n vanha opinto-opas korvautuu uudella Peppi-järjestelmän opinto-oppaalla. NettiOpsu sen sijaan jatkaa opintorekisterinä, hopsjärjestelmänä ja ilmoittautumisalustana entiseen tapaan.

>> Pepin perusteet hukassa? Aloita tutustumalla Intra-uutiseen: Uusi opinto-opas on nyt julkaistu ‒ tutustu Peppiin!

>> Miten uuden oppaan perustoimintoja käytetään? Katso ohjevideo.

>> TSE-opiskelija! Tutustu myös laatimaamme lisäohjeistukseen, joka koskee erityisesti kauppakorkeakoulua.

2. Opetussuunnitelma 2018–2020

TY:n yksiköt laativat opetussuunnitelman aina kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Opetussuunnitelmasta näet voimassa olevat tutkintovaatimukset sekä kurssitarjonnan. Uusi opetussuunnitelma astuu voimaan 1.8.2018, kun lukuvuosi alkaa.

>> Oletko valmistunut jo tai valmistut KTK:ksi ennen 1.8.2018? Tutustu Intrassa sinua koskeviin tutkintovaatimuksiin.

>> Valmistutko KTK:ksi 1.8.2018 jälkeen? Lue Intrasta kooste keskeisistä muutoksista tutkintovaatimuksissa.

3. Uuden opinto-oppaan käyttö: ohjeet eri vuosikursseille

Vuosikurssien välisiä eroja tutkintovaatimuksissa ryhdyttiin tasoittamaan syyslukukaudella 2016. Kuitenkin eroja vielä on. Opintojen suunnittelun ja uuden opinto-oppaan käytön helpottamiseksi olemme laatineet käyttöösi vuosikurssikohtaisia ohjeita.

>> Ennen 2016/2018 opintonsa aloittaneiden ohjeet Intrassa

Kysy, kommentoi

Anna palautetta uudesta opinto-oppaasta! Järjestelmä on aivan tuore, joten kehittämistyö jatkuu. Kun huomaat kehittämiskohteen, laita meille viestiä. Opintotoimiston yhteystiedot löydät mm. verkosta ja Intrasta. Parhaiten tavoitat meidän sähköpostitse, puhelimitse ja aukioloaikoina. Teknisistä seikoista voit antaa palautetta suoraan ylläpitoon: peppi@utu.fi.

Opintotoimiston väki

Seuraava uutiskirje julkaistaan kesäkuussa. Sen teemoja ovat uudet sähköiset järjestelmät: Opetusohjelma, UTUgradu ja Exam.

Edit: Opetusohjelmaa käsitellään vasta uutiskirjeessä 07/2018.

In English: The curriculum for the academic years 2018-2020 has been released! Have you noticed that TU has switched to a new Study Guide portal? Please familiarize yourself with the new Guide, ask us if you are unsure and give us feedback so we can further develop the Guide.