Ruudun takaa – TSE:n ensimmäinen etäpubliikki 22.1.2021

TSE-opintotoimisto järjestää kahdesti vuodessa valmistumisjuhlan maistereille ja tohtoreille. Tammikuussa pääsimme järjestämään juhlan ensimmäistä kertaa etäyhteyksin kauppakorkeakoululta. Koronapandemiasta johtuen kesäkuun 2020 publiikki jouduttiin siirtämään myöhemmäksi, joten etänä järjestetyssä publiikissa juhlittiin kaikkia vuonna 2020 maistereiksi ja tohtoreiksi valmistuneita opiskelijoita. Valmistujaisjuhlassa Zoomin äärelle kerääntyi yli 150 vastavalmistunutta.

Publiikin ohjelma alkoi musiikkiesityksellä, kun Mira Larkia esitti Edvard Griegin pianokappaleen Notturno, jonka jälkeen Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund piti onnittelupuheen valmistuneille.

Dekaani Markus Granlund onnitteli valmistuneita kauppakorkeakoulun puolesta.

Dekaanin lisäksi juhlassa puhui myös vastavalmistunut kauppatieteiden maisteri Laura Peltonen sekä Turun Kauppatieteiden Ylioppilaat ry:n hallituksen puheenjohtajana toimiva Sofia Isolauri.

Toistuvana teemana juhlassa pidetyissä puheissa oli poikkeuksellinen vuosi haasteineen ja onnistumisineen. Poikkeusolojen ansiosta monilla opiskelijoilla oli ollut enemmän aikaa edistää opintojaan, joka osaltaan johti vuonna 2020 valmistuneiden suureen määrään. Viime vuonna TSE:ltä valmistui peräti 431 maisteria sekä 19 tohtoria.

Laura Peltonen pitämässä valmistuneen puhetta.

TuKY ry:n puheenjohtajan Sofia Isolaurin tervehdys valmistuneille.

Juhlapuheissa korostettiin sitä, kuinka poikkeuksellinen vuosi ei vähennä valmistumisen arvoa ja siihen liittynyttä opiskelijoiden panostusta. Puheiden lisäksi publiikissa jaettiin Turun Liikemiesyhdistys ry:n stipendi ja Kauppaopetussäätiön stipendi valmistuneille kauppatieteiden maistereille.

Juhla huipentui Turun Seudun Ekonomit ry:n Lauri Liljenbäckin puheenvuoroon, jonka jälkeen etäpubliikissa nostettiin dekaani Markus Granlundin johdolla vielä malja valmistuneiden kunniaksi.

Etäyhteydestä huolimatta tilaisuus oli juhlallinen ja tunnelmallinen. Hienoa, että maisterit ja tohtorit saivat kauan odotetun ja mitä ansaituimman juhlansa.

Lämpimät onnittelut valmistuneille ja tsemppiä opintoihin kaikille!

– Opintotoimiston väki

TSE’s First Virtual Graduation Ceremony on 22.1.2021

TSE’s Office for Academic and Student Affairs organises a graduation ceremony for graduated masters and doctorates twice a year. In January, we organised the ceremony for the first time with remote access from the Turku School of Economics. Due to the corona pandemic, the graduation ceremony of June 2020 was postponed for later, and therefore, the virtual graduation ceremony celebrated all students who had graduated as masters and doctorates in 2020. Over 150 newly graduates gathered around Zoom for the virtual ceremony.

The ceremony began with a musical performance, as Mira Larkia played Edwar Grieg’s piano piece Notturno, after which TSE’s Dean Markus Granlund held a congratulation speech for the graduated students. In addition, a newly graduated Master of Economic Sciences Laura Peltonen as well as the chair of The Association of the Economic Students in Turku Sofia Isolauri gave speeches in the ceremony.

A recurring theme in the speeches was the exceptional year with its challenges and successes. Thanks to the exceptional situation, many students were able to advance their studies more, which for one’s part led to the large number of graduated students in 2020. Last year altogether 431 masters and 19 doctorates graduated from TSE. The speeches highlighted how the exceptional year does not diminish the value of graduation and the investments that students have made. Besides the speeches, two scholarships were given for two newly graduated masters.

The ceremony culminated in the speech of Lauri Liljenbäck from Turun Seudun Ekonomit ry, after which a toast was raised to the graduates with the lead of Dean Markus Granlund. Despite the remote access, the ceremony was festive and full of feeling. Fortunately, the graduated masters and doctorates got the long expected and most deserved ceremony.

Warm congratulations for graduated students and good luck with your studies!