Uutiskirje 09/2018

Opiskelun pelisäännöt ja ajankohtaisia asioita

Syyskuun uutiskirjeen aiheita ovat

1. Opiskelun käytännöt ja pelisäännöt yliopistolla
  2. Kurssi-ilmoittautumiset
  3. Muuta ajankohtaista
    Mm. intensiiviopetus lukkarikoneessa ja opiskelijalähettiläshaku

1. Opiskelun käytännöt ja pelisäännöt yliopistolla

Uusi lukuvuosi on käynnistynyt, joten paikallaan on muistuttaa uusia ja vanhoja kauppakorkealaisia opiskeluun liittyvistä käytännöistä.

>> Opettajat ja opiskelijoiden edustajat ovat laatineet yhdessä pelisäännöt opiskelulle Turun kauppakorkeakoulussa. Uunituoreet Opettajan ja opiskelijan pelisäännöt julkaisiin TSE:n kehittämispäivässä 22.8.2018. Tutustu ohjeisiin, jotka sitovat opiskelijaa ja opettajaa yhtälailla.

>> Tutustu myös Turun yliopiston yhteisiin Opettajan ja opiskelijan eettisiin ohjeisiin.

>> Elokuun uutiskirjeessä puolestaan kerrottiin tarkemmin TSE:n ja TY:n toimintaa säätelevistä säännöistä ja määräyksistä.

HUOM: Muista antaa toisille työrauha! Esimerkiksi tenttitilaisuuteen täytyy saapua hyvissä ajoin. Päivitettyjen Turun kauppakorkeakoulun tutkintoja ja opintoja koskevien määräysten mukaisesti tenttisaliin ei oteta yli 20 minuuttia myöhästyneitä; tällöinkin vaaditaan perusteltu syy myöhästymiselle.

2. Kurssi-ilmoittautumisista

Muistathan, että ilmoittautuminen 2. periodissa opetettaville kursseille sekä 3. periodissa alkaviin kandi- ja graduryhmiin (eli tutkielmaseminaariryhmiin) alkaa 8.10. (Turku) ja 9.10. (Pori). Kaikki työskentelyajat voit tarkistaa Intranetistä: TSE > Opiskelu > Työskentelyajat (ks. kuvake sivupalkissa)

HUOM: Päivitettyjen Turun kauppakorkeakoulun tutkintoja ja opintoja koskevien määräysten mukaisesti KTM-graduryhmiin valittujen täytyy valmistua KTK-tutkinnosta ennen graduryhmän alkua!

Muita TY:n tarjoamia hyödyllisiä kursseja ja koulutuksia syksyllä:

• Marraskuussa tarjolla on uusi, 1. vuoden opiskelijoille tarkoitettu Mindfulness-kurssi Kohti uutta (1 op). Lisätietoja intrassa.
  • Turun kampuksella TSE:n kirjasto järjestää tiedonhakukoulutuksia kandi- ja graduvaiheen opiskelijoille. Ilmoittaudu ohjeen mukaisesti (ks. linkki edellä). Porin opiskelijat ovat saaneet omat ohjeet sähköpostitse; tarpeen tullen porilaiset voivat kuitenkin osallistua Turun tiedonhakukoulutuksiin.
  • Mitä valmistumisen jälkeen? Tutustu TY:n työelämäpalveluiden mentorointiohjelmassa oman alan uramahdollisuuksiin. Ilmoittautuminen 30.9. mennessä.
  • Lisäksi TY:n työelämäpalvelut tarjoavat TSE-opiskelijoille räätälöidyn ryhmän kurssista Uranhallinta ja työnhakutaidot (2 op). Ilmoittautuminen NettiOpsussa 8.10. kuten Turun muillekin kursseille.
    >> Laita myös korvan taakse ennakkotieto kevätkaudella järjestettävästä kurssista Itsetuntemus ja työelämävalmiudet (2 op), josta tulee myöskin tarjolle TSE-opiskelijoille oma ryhmä.
    >> Nämä kurssit voi sisällyttää tutkinnon vapaisiin opintoihin.

HUOM: TY:n työelämäpalvelut suunnittelevat vastaavia kursseja verkkotarjontana Porin kampuksen opiskelijoille, mutta valitettavasti tämänvuotiset kurssit vaativat läsnäolon Turussa.

3. Muuta ajankohtaista

• Tiedoksi Turussa opiskeleville, että lukkarikoneeseen on luotu ryhmä syksyn intensiivikursseista.
    >> Löydät ryhmän hakutoiminnon avulla etsimällä nimellä B_intensiivisyksy. Huomaa, että intensiiviopetusta voi olla muulloinkin kuin intensiiviviikolla.
    >> Kevään intensiivikursseille perustetaan ryhmä B_intensiivikevät.
    Porin osalta tiedot intensiivikursseista löytyvät opinto-oppaan kurssikuvauksista.
  • Uusi opiskelija, löydät perehdytysviikon materiaalit Intrasta: TSE > Opiskelu > Uudelle opiskelijalle (valitse alasivuista Turku tai Pori).
  • Voit seurata TY:n opiskelijoita vaihdon aikana SnapChatissä.
  • Anna hyvän kiertää, jaa opiskelukokemuksesi tulevien opiskelijoiden kanssa! TY:n opiskelijalähettiläshaku päättyy jo 23.9. (sis. palkkio!)
    >> Tämän lisäksi Turun uusille opiskelijoille on tarjolla suoritus YH000043 Kauppakorkeakoulun markkinointi (1 op). Lisäinfoa tästä suorituksesta tulossa lähiaikoina.

Seuraava uutiskirje julkaistaan lokakuussa. Sen teemoja ovat mm. rajattu opinto-oikeus ja sen päättymiseen liittyvän lisäajan hakeminen.

Opintotoimiston väki

In English: As the new term starts, do remember to always follow the TU rules. Also, please be considerate and remember the code of conduct of TU. The next TSE course registration period is almost upon us; do check the Intranet for our Academic Calendar and the Study Guide for course information.