Uutiskirje 12/18

Vuodenvaihteen aikataulut ja uutta TY:n verkkosivuilla

Joulukuun uutiskirjeen aiheita ovat

1. Valmistuminen vuodenvaihteessa
  2. TY:n verkkosivut uudistuivat
  3. Hyväksiluvut liiketalouden tradenomi-tutkinnosta
  4. Muutoksia KTM-tutkielmaseminaarissa
  5. Muuta ajankohtaista

1. Valmistuminen vuodenvaihteessa

>> Ota huomioon valmistumista suunnitellessa valmistumisaikataulu, jonka löydät intrasta. Mikäli haluat valmistua tämän vuoden puolella, kokonaisuusmerkintöjä tulee hakea viimeistään tänään 5.12.! Kurkkaa ohjeet intrasta.

>> Muista antaa palautetta opinnoista valmistumisen yhteydessä. Varsinkin kandipalautetta tarvittaisiin lisää. Saat palautelinkin sähköpostitse, kun olet palauttanut Valmistumista varten -lomakkeen.

>> Jos valmistut maisteriksi syyslukukauden loppuun mennessä, voit halutessasi osallistua valmistumisjuhlaan tammikuussa. Lisätiedot intrassa.

2. TY:n verkkosivut uudistuivat

Olet ehkä jo huomannut, että utu.fi -sivusto uudistui 28.11. ja toimii nyt aiempaa paremmin mobiililaitteilla. Pistäydy uusilla sivuilla tutustumassa TSE:n opiskelusivustoon ja Porin yksikön sivustoon.

Kirjoilla oleva opiskelija: Löydät opiskelun kannalta keskeiset tiedot intranetistä, opinto-oppaasta ja NettiOpsusta kuten ennenkin. Julkinen verkkosivu palvelee etenkin hakijoita sekä muita TY:n ulkopuolisia tahoja.

Huom: Intrassa saattaa olla verkkouudistuksen jäljiltä verkkosivuille johtavia, rikkinäisiä linkkejä. Ole kärsivällinen ja ilmoita asiasta kunkin sivun ylläpitäjälle (esim. TSE:n opiskelu-sivujen osalta TSE-opintotoimistolle).

3. Hyväksiluvut liiketalouden tradenomi-tutkinnosta

Valmiilla liiketalouden tradenomi-tutkinnolla on tähän asti voinut saada standardimäärän hyväksilukuja alempaan korkeakoulututkintoon pelkällä tutkintotodistuksella eli hakematta kunkin opintojakson hyväksilukua erikseen. Lue käytännöstä tarkemmin intrassa.

Huom: Jos haluat hyödyntää yllä kuvatun hyväksilukumenettelyn, hae hyväksilukuja 31.12.2018 mennessä.

TSE luopuu yllä kuvatusta hyväksilukumenettelystä johtokunnan päätöksellä alkaen 1.1.2019, jonka jälkeen tradenomi-tutkinnosta on mahdollista hyväksilukea opintoja normaalin hyväksilukumenettelyn kautta eli kurssikohtaisesti.

4. Muutoksia KTM-tutkielmaseminaarissa

KTM-tutkinnonuudistuksen mukanaan tuoma opintojakso tutkielmaseminaari (6 op) on herättänyt kysymyksiä, ja opintojaksoa on kehitetty akkreditointiprosessin ja opiskelijapalautteen perusteella. Alla vastauksia useimmiten kysyttyihin kysymyksiin:

>> Olen aloittanut graduryhmässä 1.1.2018. Saanko rekisteriin 6 op? Saat. Varadekaanin päätöksellä 1.1.2018 jälkeen aloittaneista graduryhmistä eli tutkielmaseminaareista annetaan opintopisteitä.

>> Olen aloittanut tutkielmaseminaarissa syyslukukaudella 2018. Saanko opintojaksosta arvosanan vai HYV/HYL-merkinnän? Syyslukukaudella 2018 alkaneiden tutkielmaseminaarien arvostelu on HYV/HYL. Varadekaanin päätöksellä tutkielmaseminaarin arvosteluasteikko muuttuu kevätlukukaudella niin, että keväällä alkaneista ryhmistä annetaan arvosana 0-5.

>> Valmistuin KTK-tutkinnosta ennen 1.8.2018, eikä KTM-uudistus koske minua. Aloitin kuitenkin graduryhmässä vasta 1.8.2018 jälkeen. Mitä nyt tapahtuu? Osallistut tutkielmaseminaarin tapaamisiin nykyisen käytännön mukaisesti, saat suorituksesta 6 op ja sisällytät opintojakson pääaineesi valinnaiskurssiksi.

5. Muuta ajankohtaista

• Opintojen hyväksilukuprosessi muuttuu sähköiseksi. Turussa markkinoinnin, taloustieteen ja tietojärjestelmätieteen oppiaineet aloittavat TY:n sähköisen hyväksilukuhakemuksen pilotoinnin joulukuun 2018 aikana, ja kevään aikana sähköinen lomake tulee käyttöön kaikissa yksiköissä. Aiheesta tarkemmin mm. tulevissa uutiskirjeissä.
  • Jos pääaineen/erikoistumissuunnan vaihtaminen on sinulle ajankohtaista, tutustu intrassa ohjeeseen ja huomioi tammikuun määräaika.
  • Muistutus Turun opiskelijoille: Ennen salitenttiä tarkista aina aulan ilmoitustaululta, mihin saliin sinut on sijoitettu. Aakkosellinen jako tenttisaleihin ei näy aulan diginäytöllä.
  • Jos missasit 21.11. vaihtoinfon, voit katsoa tilaisuuden diat ja nauhoitteen intrassa. Materiaalit ovat saatavilla helmikuun alkuun saakka, jolloin vaihtohaku päättyy.
  • Tarkista TSE-opintotoimiston vuodenvaihteen poikkeavat aukiolot intrasta. Toivotamme sinulle onnellista ja leppoisaa vuodenvaihdetta!

Opintotoimiston väki

Seuraava uutiskirje julkaistaan tammikuussa. Sen teemoja ovat mm. haku tuutoriksi sekä tiedonhaku ja tiedottaminen opiskeluun liittyvissä asioissa.

In English: Updates in our electronic systems continue: the new TU webpages were launched at the turn of the month, and TSE is piloting the electronic form for credit transfer. Also, we would like to remind you about the graduation schedules, and advise you to check the notice boards in the TSE lobby for exam halls before examinations. The office for Academic and Student Affairs is closed Dec 19 – Jan 6. Happy holidays!