Uutiskirje 02/2019

Tärkeitä päivämääriä ja asiaa kesäopinnoista

Helmikuun uutiskirjeen aiheita ovat

1. Kurssi-ilmoittautumiset: aikataulumuutos ja kysely
  2. Tutor-haku helmikuussa
  3. HOPS-määräajat
  4. Kesäopinnot avoimessa yliopistossa
  5. Muuta ajankohtaista

1. Kurssi-ilmoittautumiset: aikataulumuutos ja kysely

Huomio! 4. periodin kurssi-ilmoittautumisten alkuajankohtaa jouduttiin päällekkäisyyksien vuoksi aikaistamaan. Aiemmasta tiedosta poiketen kurssi-ilmoittautuminen alkaa Turussa jo 11.2. ja Porin yksikössä 12.2. Huomaathan, että syksyn tutkielmaryhmiin ilmoittaudutaan samassa yhteydessä. Tutustu tarkempaan aikatauluun intrassa. Olet saanut muutoksesta jo aiemmin tietoa utu-sähköpostiisi.

Samaan teemaan liittyen: keräämme Turussa opiskelevilta palautetta ja kokemuksia kuluvan lukuvuoden kurssi-ilmoittautumisista. Anna äänesi kuulua ja vastaa lyhyeen kyselyyn 11.-17.2.2019. Huomioimme palautteesi lukuvuoden 2019-2020 kurssi-ilmoittautumisia suunniteltaessa.

2. Tutor-haku helmikuussa

Etsimme tutoreita perehdyttämään ensi syksyn uudet opiskelijat yliopistomaailmaan! Ennen kuin päätät hakea tutoriksi, tutustu tutoroinnin aikatauluihin ja vaatimuksiin TSE-opintotoimiston tutorointisivulla intrassa. Tarkista etukäteen, että pystyt sitoutumaan tutoroinnin aikatauluihin ja huolehdi, että opiskeluasiat, kuten hops, ovat kunnossa.

>> Turun opiskelija: Muista jättää hakemus helmikuun aikana osoitteessa intranet.utu.fi/fi/sivustot/tuutoriksi.

>>Porin opiskelija: Tutorhaku alkaa helmikuussa ja päättyy 17.3.2019. Tarkemmat tiedot Porin osalta Pointer ry:n viikkotiedotteessa.

Haemme paitsi KTK- ja VTK-tutoreita, myös tutoreita maisteriopiskelijoille ja vaihto-opiskelijoille. Odotamme innolla hakemustasi!

3. HOPS-määräajat ja -käytännöt

Muistutus HOPSien kommentointiin ja hyväksymiseen liittyvistä opintotoimistomme käytännöistä NettiOpsussa: Milloin HOPS täytyy hyväksyttää ja millaisella aikataululla se onnistuu?

TSE:n 1. vuoden opiskelija: Osallistut hops-infoihin ja teet hopsin annettujen ohjeiden mukaisesti. Saat hopsista kommentit, tarvittaessa korjauspyynnön ja lopuksi hyväksymismerkinnän sekä HOPSiin että opintorekisteriin.

Vanhempien vuosikurssien opiskelijat Turussa: HOPS-kommenttipyyntöä lähettäessä ota huomioon tarkistusajat. Jos asia on kiireellinen, ota suoraan yhteyttä opintotoimistoon. HOPSin muodollinen hyväksyntä ei tavallisesti ole tarpeen.
Vanhempien vuosikurssien opiskelijat Porissa – hopsien tarkastusajat eivät koske teitä.

Valmistuvat opiskelijat: HOPS tarkistetaan kokonaisuusmerkintöjä annettaessa, joten ei ole tarpeen lähettää kommenttipyyntöä juuri ennen valmistumista. Sen sijaan pidät HOPSin ajan tasalla koko opintojen ajan ja pyydät tarvittaessa sen päivittämiseen apua jo ennen kuin valmistuminen on käsillä.

4. Kesäopinnot avoimessa yliopistossa

Tiesitkö, että Turun yliopiston perustutkinto-opiskelijat voivat tehdä kesäopintoja TY:n Avoimessa yliopistossa maksutta? Ilmoittautuminen alkaa 17.4.2019 Avoimen yliopiston NettiOpsussa. Opetus puolestaan alkaa toukokuussa.

>> Kurkkaa Turun kauppakorkeakoulun avoimen yliopisto-opetuksen kesätarjonta Avoimen opinto-oppaasta.
>> Kannattaa tutustua Avoimen opinto-oppaassa myös muuhun kesällä järjestettävään Turun yliopiston avoimeen yliopisto-opetukseen.
>> Saat tarkemmat ilmoittautumisohjeet Avoimen verkossa.

Lisätietoja Avoimen kesäopinnoista saat osoitteesta tseavoin@utu.fi.

5. Muuta ajankohtaista

Opintotoimiston väki

Seuraava uutiskirje julkaistaan maaliskuussa. Sen teemoja ovat mm. UTUforms -sähköisen asioinnin laajeneminen sekä muutokset lisäajan hakukäytännöissä.

In English: Important dates to remember and notice! Firstly, the start of the next course registration period has been changed to Feb 11. Also, apply now to become a student tutor for new students, the online form is open all February. If you are a degree student at TSE, do check the open university summer curriculum, as these courses are free of charge for you from May till August. Finally, the Office for Academic and Student affairs is closed Feb 18-22.