Uutiskirje 04/2019

Kevään aikatauluista ja muuta ajankohtaista

Huhtikuun uutiskirjeen aiheita ovat

1. Valmistuminen keväällä 2019
  2. Muistutus tenttikäytännöistä
  3. Kesäopinnot 2019
  4. Kokonaisuusmerkinnöistä
  5. Muuta ajankohtaista
    (sis. tärkeitä päivämääriä ja vinkkejä opintojen suunnitteluun)

1. Valmistuminen keväällä 2019

Jos aiot valmistua tämän lukuvuoden loppuun mennessä, kaikki opinnot täytyy olla suoritettuna ja rekisterissä 14.6. (Turku)/ 17.6. (Pori) mennessä!

>> Tarkemmat kevään valmistumisaikataulut löydät intrasta: TSE > Opiskelu > Valmistuminen.

>> Tietoa valmistumisjuhlasta löytyy intrasta: TSE > Opiskelu > Valmistuminen > Valmistumisjuhla. Kutsu ja ohjeet lähetetään kesäkuun alussa kaikille 10.6. mennessä valmistuneille tämän kevään maistereille.

2. Muistutus tenttikäytännöistä

Kevään tenttikausi on alkamassa! Muistathan TSE:n tenttikäytännöt.
>> Muista ilmoittautua tenttiin viimeistään viikkoa ennen, ja ilmoittaudu vain jos aiot osallistua.
>> Peru ilmoittautuminen, jos et pääsekään osallistumaan.
>> Voit tehdä sähköisen tentin uudelleen vasta sitten kun edellinen tentti on arvosteltu, jollei tentaattori ole toisin ohjaistanut.

3. Kesäopinnot 2019

Kesäopinnoista kootaan tietoja intran kesäopinnot-sivustolle 15.4. mennessä.

Kesän 2019 salitentit järjestetään:
>> Turussa 7.6.
>> Porissa 7.6. ja 14.6.
HUOM: Suurin osa kesätenteistä tarjotaan sähköisinä tentteinä!

Ilmoittautuminen kaikkiin kesän salitentteihin alkaa toukokuun alkupäivinä ja päättyy 31.5. Muista ilmoittautua ajoissa! Ilmoittaudu vain, jos aiot osallistua.

Avoimen yliopiston kurssit kesällä:
>> TY:n tutkinto-opiskelijat voivat suorittaa Turun avoimessa yliopistossa opintoja ilmaiseksi touko-elokuussa. Ilmoittautuminen avoimen kursseille alkaa 17.4.
>> Lisää aiheesta mm. helmikuun uutiskirjeessä.

4. Kokonaisuusmerkinnöistä

Kokonaisuusmerkintöjä pyydetään viimeistään valmistumisen yhteydessä ajantasaisen hopsin perusteella.
>> On hyvä ajatus pyytää opintokokonaisuuksista loppumerkintöjä sitä mukaa kun kokonaisuudet valmistuvat, sillä valmiita kokonaisuuksia ei pääasiassa tarvitse täydentää.

Muistathan, että tutkintovaatimuksissa ilmoitetut opintokokonaisuuksien laajuudet ovat minimejä, jotka voivat ylittyä.
>> Jos olet tehnyt esim. 15 op KTM-kieliopintoihin sopivia opintojaksoja, on suotavaa ja jopa suositeltavaa sisällyttää kaikki nämä suoritukset KTM-tutkinnon kielten ja liikeviestinnän opintokokonaisuuteen sen sijaan, että sijoittaisit 5 op tutkinnon vapaisiin opintoihin.

Kun olet saanut kokonaisuudesta loppumerkinnän, et voi enää poistaa tai lisätä kokonaisuuteen opintojaksoja tai korottaa niiden arvosanoja.

5. Muuta ajankohtaista

Päivämääriä
Opintojen suunnittelusta
  • Lukkarikoneesta on tulossa uusi versio toukokuun aikana. Mm. ulkoasua kohennellaan.
  • Päivitysversiossa on uutena toimintona mahdollisuus tilata päivittyvä kalenteri omaan kalenteriohjelmaan, niin että opinto-oppaaseen tehdyt muutokset siirtyvät myös kalenteriisi.
  • Lukkarikoneen uusi versio on myös paremmin käytettävissä mobiililaitteilla.
  • Muistathan opinto-oppaan käyttöohjeen, jonka laadimme sinua varten viime keväänä. Kurkkaa myös uusi käyttöohje, jossa kerromme tarkemmin kurssikuvausten tulkinnasta. Toteutuksen lisätiedoissa voi nimittäin olla hyvinkin oleellista tietoa suorituksesta.
  • Syyslukukauden opetusaikatauluja saattaa jo vilahdella opinto-oppaassa touko-kesäkuun vaihteessa, mutta syksyn opetusaikataulu on lopullinen vasta 15.6.

Opintotoimiston väki

Seuraava uutiskirje julkaistaan toukokuussa. Sen teemana on KTK-tutkintouudistuksen siirtymäajan päättyminen 1.8.2020. Aiheesta lisää mm. intrassa ja verkkosivuilla.

In English: Degree-students! Be sure to check our intranet for graduation schedules for the Spring, as well as the open university summer curriculum. Also, please notice the close-by deadlines for TSE grants, student exchange, internship grants and Teacher/Course of the Year.