Uutiskirje 03/2019

Utuformsin käyttö laajenee ja muuta ajankohtaista

Maaliskuun uutiskirjeen aiheita ovat

1. UTUformsin käyttöönotto laajenee
    opintoaikahakemukset ja hyväksilukuhakemus
  2. Rekry tarjoaa urapalveluita
  3. Muista hakea: TY:n stipendit ja apurahat
  4. Muuta ajankohtaista
    sis. hopsaus Porissa, uusi työelämäkurssi, palveluiden pop-up ja YTHS-asiaa

1. UTUformsin käyttöönotto laajenee

Siirrymme vähitellen sähköisten UTUforms-lomakkeiden käyttöön:

>> TSE pilotoi UTUformsissa kevään aikana sähköisiä opintoaikahakemuslomakkeita. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ne opiskelijat, jotka hakevat opinnoilleen lisäaikaa ja joilla on toimiva utu-tunnus, täyttävät sähköisen hakemuksen ja liittävät hakemukseen samat liitteet kuin ennenkin. Jos utu-tunnuksesi on jo lakannut toimimasta, palautat toistaiseksi paperilomakkeen.

Ohjeet lisäajan hakemisesta ja opinto-oikeuden aktiivisena säilyttämisestä mm. verkossa. Opintoaikahakemuksista lisätietoja myös mm. uutiskirjeessä 10/2018.

>> Markkinointi, taloustiede ja tietojärjestelmätiede pilotoivat parhaillaan muualla suoritettujen opintojen hyväksilukuhakemusta UTUformsissa. Sähköinen hyväksilukulomake otetaan käyttöön kaikissa TSE:n oppiaineissa mahdollisimman pian ja paperilomakkeista luovutaan. Ilmoitamme tarkemmasta aikataulusta heti kun tiedämme. Ohjeet opintojaksojen hyväksilukemisesta intrassa.

EDIT: Sähköinen hyväksiluku on otettu käyttöön kaikissa oppiaineissa. Olet saanut tästä tiedon utu-sähköpostiisi 16.4.2019.

2. Rekry tarjoaa urapalveluita

Jollet vielä ole tutustunut Rekryyn eli yliopiston urapalveluihin, tässä pieni muistutus ja maistiainen tarjolla olevista palveluista. Rekry järjestää kaikille yliopistolaisille avoimia tapahtumia ja tietoiskuja (kuten CV-klinikat ja yritysvierailut), uraohjausta ja mentorointia. Voit esim. varata Rekrystä harjoitushaastattelun ennen tärkeää työhaastattelua tai pyytää kommentteja LinkedIn-profiilista.

>> Rekryn kautta saat työkokemusta Projektiässien tai Aarresaaren harjoitteluiden ja toimeksiantojen kautta.
>> Myös esim. ainejärjestö tai muu opiskelijaryhmä voi tilata Rekrystä räätälöidyn uratilaisuuden. Ota yhteyttä ja sovi asiasta!
>> Rekryn urakursseista saat opintopisteitä ja näkemystä urasuunnitelmiin (esim. urahallinnan ja itsetuntemuksen opintojaksot). Tulossa myös etätarjontana Poriin.
>> Parhaiten pysyt kärryillä tarjolla olevista palveluista, kun tilaat Rekryn uutiskirjeen.

3. Muista hakea: TY:n stipendit ja apurahat

Hakuaika Turun yliopiston hallinnoimiin stipendeihin ja apurahoihin on käynnissä parhaillaan ja päättyy 18.3. Kannattaa hakea, sillä tänä keväänä jaossa on poikkeuksellisen muhkea stipenditarjonta.

>> Hakuohjeen löydät intrasta.
>> Selaa myös rahastot ja stipendien myöntämisperusteet.

4. Muuta ajankohtaista

Opintotoimiston väki

Seuraava uutiskirje julkaistaan huhtikuussa. Sen teemoja ovat mm. kesäopinnot, opinto-opas ja lukkarikoneen päivitykset.

In English: Firstly, please notice that TSE is switching to e-forms for credit transfers and additional study time applications. Secondly, the application period for UTU grants is on. Finally, do familiarize yourself with various services (such as student health services and career services) available to UTU students eg. at the Student Services Pop-up in Calonia on April 9th or the FSHS Campus Day on March 20 in Educarium.